نوشته شده توسط : مهدی فیضی

به زندگي در عصر باستان وارد شويد (Ekariam)

بازي هاي بازي هاي آنلاين تحت وب مدتي است که رشد قابل توجهي داشته اند و توانسته اند مخاطبان بسياري را از ميان سليقه هاي مختلف و حتي غيربازيبازها به سمت خود جلب کنند. خصوصيت ويژه اين دسته از بازي ها قابل دسترس بودن آن براي تمام افرادي است که حتي از پايين ترين سرعت اينترنت برخوردار هستند که باعث مي شود افراد زيادي در کنار هم به تجربه بازي مشغول شوند. در مدت کوتاهي که از عمر اين نوع از بازي ها مي گذرد عنوان هاي مختلفي بر روي وب سايت ها منتشر شده اند که بازي ايکاريم يکي از آنها است. اما بازي ايکاريم چيست؟


ايکاريم يکي از همين بازي هاي آن لاين تحت وب رايگان است که در آن بازيبازهاي زيادي مي توانند از طريق اينترنت آن را تجربه کنند. شما بازي را در عصر باستان شروع مي کنيد که در آن جزيره هايي بسياري در اقيانوس قرار دارند و هر شهري که مي بينيد توسط بازيباز ديگري سرپرستي مي شود. و هيچ دشمني که توسط هوش مصنوعي هدايت شود در آن وجود ندارد. دنياي ايکاريم همواره ادامه دارد يعني حتي وقتي که شما صفحه تحت وب خود را مي بنديد، زندگي در ايکاريم جريان دارد. حتي هنگامي در آن جا حضور نداريد، محققان شما مشغول اکتشافات جديد هستند و کارگردان شما منابع را استخراج مي کنند، بدون اين که لازم باشد تا شما به آن فرماني بدهيد يا مراقب آن ها باشيد.ه راحتي انجاماما چگونه بايد دنياي ايکاريم را کنترل کرد؟ کنترل دنياي ايکاريم بسيار ساده و فقط با چند منوبه راحتي انجام مي گيرد.

هدايتت نمايش به حالت نمايش ديگر برويد.
 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

آموزش ماد سازي با Matinee UE3

در مقاله گذشته به توضيحات ابتدايي در مورد کار با Kismet پرداختيم. در اين مقاله درباره Matinee يکي از ابزارهاي مهم Unreal ED صحبت مي کنيم. توجه کنيد اين سري از مقالات تنها جنبه آشنايي با ابزارها را دارند و در سري مقالات پيشرفته، به جزييات دو ابزار بسيار قدرتمند Kismet و Matinee مي پردازيم Matinee.


ابزاري براي متحرک سازي اشيا و کليه Asset هاي موجود در يک مرحله است. هر گونه متحرک سازي در صحنه از ساخت صحنه هاي سينمايي (Cut - Scene) درون بازي تا نشان دادن يک افکت مي تواند توسط Matinee انجام شود. هر چيزي که يک متغيري دارد که در طول زمان قابل تغيير است، مي تواند توسط اين ابزار طراحي شود. حرکت شخصيت ها در صحنه، متحرک سازي آسانسورهاي مرحله، باز و بسته شدن درها، حرکت هاي دوربين، افکت بين دوربين ها همه و همه بخشي کوچک از کارهايي هستند که به وسيله اين ابزار انجام مي شود. اين را بدانيد که Matinee قابلبيت کارهايي فراتر از اين را هم دارد. به گفته گريسان اِج (Grayson Edge) يک از طراحان ارشد مراحل بازي Gears of War 2 ، پايان تکان دهنده اين بازي همگي با استفاده از Matinee و Kismet ساخته شده است. در اين مقاله براي شروع ابتدا يک بالابر ساده را با استفاده از Matinee طراحي مي کنيم؛ سپس يک درب را طراحي خواهيم کرد که باز و بسته خواهد شد و در انتها با گذاردن دوربين يک صحنه سينمايي ساده درون بازي را طراحي مي کنيم.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بازي مسکن خطرناک!

اگر خيلي وقت است که چالش زيادي را در بازي ها تجربه نکرده ايد PK: Resurrection بهترين گزينه براي شما خواهد بود! فقط اين نکته را هم فراموش نکنيد که اين چالش ها به خاطر: باگ هاي بازي، عبور از مسيرهاي غيرمنطقي و صعب العبور، دشمنان ماوراي احمق و تاريکي بي حد و وصف بازي به وجود آمده اند و دقيقا به مخربي براي اعصاب تان تبديل خواهند شد (برعکس نام Painkiller).


بازي نکته ي مثبتي براي ارائه ندارد و مطمئنا چه از لحاظ فني، چه از لحاظ هنري از Painkiller اصلي که در سال 2004 (توجه ميشود که 5 سال پيش) منتشر شد، ضعيف تر است!
داستان بازي اتفاقاتي که براي 'Bill' William (مامور سابق CSI) به وقوع مي پيوندند را روايت مي کند. او در طي آخرين ماموريتش به صورت کاملا تصادفي موجب مرگ عده ي زيادي افراد بي گناه در يک اتوبوس مي شود و خودش هم کشته مي شود؛ به همين خاطر روحش در عالم برزخ بين بهشت و جهنم گير کرده و بايد تلاش کند تا با مبارزه با موجودات بي پايان جهنمي خود را به بهشت برساند! البته داستان در چنين بازي اي ارزش بالايي ندارد اما وقايعي که در اين بازي اتفاق مي افتند به هيچ وجه براي بازيباز قابل هضم نيست! مثلا فرض کنيد روح انساني در عالم برزخ عاشق چشم و ابروي يک Elyahim (موجودات مونثي که روح ها را هدايت مي کنند) شود!!!
مهمترين مشکل بازي محيط ها و طراحي مراحل (Level Design) آن است که پاهايش را چند قدمي از فاجعه فراتر نهاده است. يکي از جذابيت هايي که هر بازي مي توانند براي بازيباز داشته باشند ندانستن اين نکته است که رنگ و روي مرحله ي بعدي چگونه خواهد بود و آيا مراحل و گيم پلي بازي در مرحله ي بعد تغيير خواهد کرد يا خير؟


:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بازگشت سام بي خطر!(SERIOUSOSAMHD)

بعد از عرضه با واکنش هاي منفي از سوي منتقدها و طرفداران اين سري روبرور و باعث شد سازندگانش به اين مساله توجه کنند که چه نکات و تغييراتي مي تواند طرفداران قديمي را دوباره راضي کند.


در سال هاي گذشته اين شرکت تبليغات متعددي براي موتور گرافيکي جديد خود Serious Engine 3 انجام داد و قرار بود قدرت اين موتور گرافيکي در ادامه اصلي اين سري يعني SS3 نمايان شود؛ اما اوضاع خوب پيش نرفت و آن ها SSHD را که در اصل يک بازسازي از قسمت اول به حساب مي آيد، معرف و عرضه کردند.
باي درست همان روندي را طي مي کند که نسخه اصلي در 8 سال پيش طي کرده بود. نژاد جديدي در پي اين هستند که انسان ها را نابود کنند. زميني ها به اين نتيجه مي رسند که تنها و آخرين اميدشان يعني Serious Sam را به جنگ با اين نژاد بفرستند. به همين منظور سَم با استفاده از دستگاه مخصوصي به گذشته رفته و شروع به جنگيدن مي کند تا بتواند سردسته متجاوزان را نابود کرده و ادامه زندگي را براي ساکنان زمين ممکن سازد.
داستان بازي همانند گذشته هيچ نکته بارزي ندارد و فقط بهانه اي است براي شروع اکشن نفس گير و جذاب. روند کلي بازي درست همانند نسخه اصلي است و هيچ گونه تغيير عمده اي نداشته است. نوع دشمنان، طراحي مرحله ها، باس (Boss) ها و اسلحه هاي موجود، هيچ تغييري نکرده اند. البته يکي از بزرگ ترين نکات مثبت اين بازسازي همين است که نقاط قوت نسخه اصلي بدون هيچ تغييري به اين بازي منتقل شده اند.
تغيير عمده اين نسخه، پيشرفت گرافيکي است. ساختار کلي محيط ها تغيير نکرده و تنها ساختمان ها و جزييات آن ها از لحاظ کيفي پيشرفت داشته است. مدل هاي دشمن ها و خود سَم هم پيشرفت چشم گيري داشته است. البته مدل هاي قديمي دچار تغيير نشده اند؛ بلکه تعداد چند ضعلي ها ي آن ها و کيفيت بافت هايشان افزايش يافته است.
همچنين برخي افکت ها و تکنيک هاي جديد نيز در اين نسخه به کار رفته اند. مثلا فيزيک و تخريب پذيري بازي پيشرفت قابل توجهي داشته که نقش به سزايي هم در گيم پلي بازي ايفا مي کند. بدن دشمن ها بعد از اصابت گلوله، درست در همان نقطه برخورد دچار آسيب شده و سپس تکه تکه مي شود.
از ديگر نکات قابل توجه بازي بهبود چشم گير کيفيت انفجارها و شعله هاي آتش است که نشان مي دهد طراحان موتور تمرکز زيادي بر اين قسمت داشته اند.
مشکل اساسي اين نسخه نبود تغيير عمده در طراحي افکت هاي صوتي و استفاده نکردن از قطعه هاي موسيقي جديد براي مرحله هاي بازي است که از ارزش هاي اين بازسازي کاسته است. البته تم موسيقي به نسبت موقعيتي که بازيباز در آن قرار دارد به خوبي تغييرمي کند و فضاي مناسبي براي موقعيت هاي اکشن بازي به وجود مي آورد.
از ديگر بخش هاي اضافه شده به اين بازسازي مي توان به امکان بازي به صورت Co-Op تا چهار نفر اشاره کرد.
اين قسمت به تنهايي مي تواند بازيبازهاي بسياري را به انجام چندين باره اين بازي به صورت چند نفره و همراه دوستان شان ترغيب کند. در کل اين بازي در تمامي زمينه ها به غير از صدا گذاري و موسيقي پيشرفت داشته و تنها وجود چنديدن باگ کوچک و محدود باعث مي شوند، از لحاظ کيفي به يکي از بهترين بازسازي ها تبديل نشود.
البته SSHD مجال خوبي است براي ياد آوري خاطرات خوش گذشته و هم چنين آشنايي بازيبازهاي تازه کار با اين سري؛ تا آن ها نيز خود را براي تجربه ادامه رسمي اين سري در سال هاي آينده آماده کنند.
اين نکته را نيز نبايد از ياد برد که اگرچه گرافيک اين بازي نمي تواند رقيبي براي عنوان هاي بسيار قدرتمند اين نسل باشد؛ اما مي توان اميدوار بود با عرضه SE3 کمي از رويکرد افراطي سازندگان به Unreal Engine 3 و ساخت بازي هاي شبيه به هم کاسته شود.
منبع:نشريه بازي رايانه، شماره 33

 



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

همه چيز درباره Micro Payment

از سيستم هاي ريزپرداخت (MicroPayment) به عنوان ناجيان بالقوه صنايع امروزين استقبال شده است. اما آيا در آينده مجبور مي شويم بابت همه محتويات آنلاين، هزينه پرداخت کنيم؟ در زير سعي مي کنيم به برخي سوالات مطرح در اين زمينه پاسخ دهيم.


ريزپرداخت چيست؟
 

ريزپرداخت معامله اي است که ارزش پولي کمي دارد و از طريق اينترنت صورت مي گيرد. به جاي اينکه مجبور باشيد در زمان انجام هر معامله، اطلاعات کاري اعتباري يا کارت بدهي خود را وارد کنيد، سيستم ريزپرداخت به شما امکان مي دهد اطلاعات خود را به همراه کالاي مورد نظر ذخيره کنيد؛ به طوري که اين فرآيند فقط با يک يا دو بار کليک کردن انجام مي شود.
اگر بخواهيم دقيق بگوييم، از ريزپرداخت ها فقط مي توان براي کالاهاي مجازي استفاده کرد؛ به طوري که مي توان هزينه هر گونه محتواي آنلاين، مثل فيلم يا يک مقاله در وب سايت اخبار را که ارزش پولي دارد، با استفاده از اين روش پرداخت. اگر مشتري Itunes App Store يا iPhone App Store باشيد، حتماً با اين سامانه آشنايي داريد.
استفاده از Micro Payment در مواردي که چند قلم از کالا به طور منظم خريداري مي شود و وارد کردن مداوم اطلاعات پرداخت دشوار است، گزينه بسيار خوبي است. اين سيستم همچنين زحمت خريد کردن از طريق تلفن همراه مثلاً از يک app store را کم مي کند. به جاي وارد کردن اطلاعات کارت روي يک کي پد آزاردهنده، ريزپرداخت را مي توان صرفاً با کليک کردن روي يک دکمه، از حسابتان برداشت کرد.

همه چيز درباره Micro Payment



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

اسباب کشي کامپيوتري

نقل مکان از منزلي به منزل ديگر يکي از استرس زاترين تجربيات در طول زندگي هر فرد مي تواند باشد. زماني که شما درگير اسناد و مدارک، تسويه حساب ها، جمع کردن وسايل و هماهنگي هاي مربوط به خانه قديم و جديد هستيد، ديگر چندان مجالي براي فکر کردن به کامپيوتر و حواشي آن باقي نمي ماند. وقتي زمان اسباب کشي فرا مي رسد تنها کاري که شما بايد با تجهيزات تلفن انجام دهيد اين است که فراهم آورنده خدمات اينترنتي (ISP) منزل خود را از اين نقل مکان آگاه کنيد. پس از آن نوبت به نقل و انتقال فيزيکي کامپيوترها و تجهيزات جانبي مي رسد که بايد براي آن چاره اي بينديشيد. در اين مقاله ما با نگاهي بر فرآيند مرحله به مرحله جابه جايي فيزيکي تجهيزات کامپيوتر، سعي مي کنيم بهترين راهکارها براي انجام اين کار پر دردسر را به شما پيشنهاد دهيم. راهکارهايي براي بسته بندي ايمن تجهيزات ظريف تا نکته هايي درباره نحوه تنظيمات کامپيوترها در منزل جديد که با به کار بستن آنها شما به هر آنچه که براي جابه جايي بي دردسر کامپيوترتان نياز داريد، تا حد ممکن دست خواهيد يافت. دردسر اسباب کشي منزل وقتي بيشتر است که کار جابه جايي کامپيوترها و خط اينترنت نيز به آن اضافه شود. در اين مقاله ما به شما نحوه يک جابه جايي بي دغدغه را نشان مي دهيم.





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

تکنولوژي وايمکس و مقايسه آن با شبکه هاي Wi-Fi و GSM


امروزه با رشد تکنولوژي ارتباطات شاهد تغييرات مداوم در زندگي هستيم. اينترنت، سرويس هاي داده باند وسيع و سرويس هاي موبايل جزء لاينفک زندگي مردم شده و زندگي بدون آنها قابل تصور نيست. نياز به اتصال پر سرعت و با قابليت جابه جايي، به سرعت رو به افزايش است. يکي از مشخصات ارتباطات مدرن، امکان برقراري ارتباط در هر زمان و هر مکان دلخواه مي باشد که تنها با به کارگيري فناوري هاي بي سيم عملي مي گردد. در حال حاضر هدف اصلي اين فناوري ها، ايجاد امکان دسترسي به شبکه در نقاطي است که امکان ايجاد زيرساختارهاي کابلي دشوار و بعضاً غير ممکن است. اما نسل جديد شبکه هاي بي سيم، برقراري ارتباطات پر ظرفيت را در هر نقطه دلخواه و با هزينه اي قابل قبول امکان پذير مي کنند. سازمان هاي IEEE و ETSI طيفي از فناوري هاي بي سيم را در مقياس هاي گوناگون اعم از شبکه هاي محلي، شهري و گسترده تدارک ديده اند. با ورود فناوري هاي جديد به بازار مخابرات، از جمله تکنولوژي وايمکس، امکان عرضه سرويس هاي ثابت و موبايل يا بهترين عملکرد فراهم شده است. در اين مقاله مروري بر شبکه هاي بي سيم خواهيم داشت و در ادامه به معرفي تکنولوژي وايمکس، کاربردها و مزاياي آن خواهيم پرداخت.


:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

جدول تناوبي عناصر رسانه هاي اجتماعي

در مباحث مربوط به تحولات پرشتاب دنياي اينترنت، چند سالي است که «رسانه هاي اجتماعي» جايگاه ويژه اي پيدا کرده اند. هر هفته ده ها خبر، تحليل و گزارش درباره فعاليت ها و تحولات رسانه هاي اجتماعي در وبلاگ ها و وب سايت هاي حوزه رسانه و تکنولوژي منتشر مي شود. در کنار مقالات علمي و تخصصي، برخي نويسندگان با مطالب فانتزي و غير علمي نگاهي متفاوت به دنياي رسانه هاي اجتماعي دارند. ترسيم «جدول تناوبي عناصر رسانه هاي اجتماعي» از جمله مطالب جالب توجه در اين حوزه است. ريک ليبلينگ در وب سايتش به نشاني www.rickliebling.com دنياي رسانه هاي اجتماعي را به علم شيمي تشبيه کرده و با الگوبرداري از «جدول تناوبي عناصر»، جدولي براي عناصر رسانه هاي اجتماعي ترسيم کرده است.


جدول عناصر شيمي
 

با جدول تناوبي عناصر از کتاب هاي شيمي دوران دبيرستان آشنا هستيم. جدولي که عنصرهاي شيميايي شناخته شده در طبيعت و عناصر آزمايشگاهي را بر حسب ويژگي هاي آنها به صورت منظم در خود جاي داده است. اين جدول به وسيله شيميداني روسي به نام «مندليف» تکميل شده و با نام او نيز شناخته مي شود. در اين جدول عناصر در چند سطر و ستون در کنار يکديگر قرار داده شده اند و بر حسب ويژگي هايشان در چند گروه تقسيم بندي مي شوند. عناصر در جدول تناوبي مندليف با رنگ هاي متفاوتي مشخص شده اند که نشان مي دهد به گروه هاي متفاوت زير تعلق دارند: قليايي فلزي ها، قليايي خاکي ها، لانتانيدها، آکتينيدها، فلزات انتقالي، فلزات ضعيف، شبه فلزات، غيرفلزات، هالوژن ها و گازهاي کامل.


:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

نوکياX6

X6-00 که به اختصار X6 ناميده شده است، نخستين گوشي نوکيا مجهز به صفحه نمايش لمسي خازني است. به دنبال اقبال خريداران به گوشي هاي مجهز به صفحه نمايش لمسي خازني، اکنون و البته با تاخير نسبتاً زياد، نوکيا هم به جمع توليدکنندگان اين گوشي ها پيوسته است. اين گوشي دومين گوشي نوکيا پس از X3 با نامگذاري جديد براي سري XpressMusic است که از اين پس سري X ناميده مي شود. هر چند اين گوشي در بازار جهاني در مدل 32 و 16 گيگابايتي به بازار عرضه شده است ولي تنها مدل 16 گيگابايتي آن به طور رسمي توسط نوکيا در بازار ايران عرضه مي شود. بررسي گوشي را با بررسي محتويات موجود در بسته بندي گوشي آغاز مي کنيم:


محتويات موجود در بسته بندي گوشي به شرح زير بود:
1-شارژر
2-باتري
3-کابل اتصال USB براي اتصال به کامپيوتر
4-هندزفري با پورت 3/5 ميليمتري استاندارد
5-لوح فشرده نرم افزار
6-دفترچه راهنماي فارسي
7-کارت ضمانت رسمي 12 ماهه نوکيا
محتويات موجود در بسته بندي X6 در حد متوسط ارزيابي مي شود. حتماً به هنگام خريد گوشي از وجود کليه لوازم جانبي بالا اطمينان حاصل کنيد.


:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

ال جی GD900

GD900 يا کريستال از دسته گوشي هايي بود که بسيار علاقه مند به ديدن آن بوديم؛ ويژگي ابتکاري صفحه کليد شفاف اين گوشي دليل اصلي اين امر بود. ولي پس از بررسي قابليت هاي گوشي متوجه شديم که صفحه کليد شفاف تنها يکي از ويژگي هاي جذاب آن است.


بررسي گوشي را با بررسي محتويات موجود در بسته بندي آن آغاز مي کنيم.
محتويات موجود در بسته بندي گوشي به شرح زير بود:
1-شارژر
2- باتري
3- کابل اتصال USB براي اتصال به کامپيوتر
4-هندزفري مجهز به آداپتور با پورت 5/3 ميليمتري استاندارد و پورت microUSB
5-لوح فشرده نرم افزار
6-دفترچه راهنماي فارسي
حتماً به هنگام خريد گوشي از وجود کليه لوازم جانبي بالا اطمينان حاصل کنيد.
در بسته بندي نمونه دريافتي، کارت گارانتي وجود نداشت ولي بايد اين نکته را متذکر شويم که ال جي تنها برندي است که گوشي هاي تلفن همراه خود را با 2 سال ضمانت در ايران عرضه مي کند.


:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1390 | نظرات ()