نوشته شده توسط : مهدی فیضی

چرا تبلیغات اینترنتی؟

اشاره:


 

در این مقاله، تبلیغات اینترنتی به مفهوم عام آن یعنی هر نوع فعالیت برای معرفی محصول و خدمات در اینترنت می باشد.


در ایران حدود 40 سال قبل تلویزیون را "رسانه نوین" خطاب می کردند. این "رسانه نوین" در روزهای نخستین حضور خود برای کسب محبوبیت باید کارایی خود را اثبات می کرد. تلویزیون اثبات کرد و هم اکنون تقریبا در هر خانواده ای یک دستگاه تلویزیون وجود دارد.


این وضع برای اینترنت هم باید اتفاق بیافتد. به عبارت دیگر اینترنت هم باید بتواند کارایی خود را به اثبات برساند. همه می پرسند که آیا اینترنت نیز می تواند؟


البته این مقاله زمانی انتشار می یابد که تقریبا تمام پاسخ ها "مثبت" است و اینترنت دیگر نیازی به اثبات خود ندارد. اما من می خواهم تبلیغات اینترنتی را بررسی کنم.


می خواهم بدانم اگر مدیری از خود بپرسد، آیا تبلیغات اینترنتی برای مجموعه من کارایی دارد، پاسخ چه خواهد بود؟


اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتاده است.


لذا می توان گفت، تبلیغات اینترنتی هم به زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها خواهد شد. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه.


اما چگونه می توان به روند رو به رشد آن سرعت داد؟


برای اینکار دو جور فرهنگ سازی باید انجام شود:


1. فرهنگ ارایه راهکار مناسب متناسب با نیاز از سوی وب سایتها و ارایه دهندگان تبلیغات اینترنتی


2. فرهنگ استفاده از خدمات تبلیغات اینترنتی ارایه شده


ادامه مقاله را به "تبلیغات بنر" محدود می کنم تا به هدف اصلی مقاله که افزایش درآمدزایی سایتها از طریق پذیرش تبلیغات بنر است، بیشتر توجه شود و بهتر بتوانم از مثالهای موجود استفاده کنم.


الف- ارایه دهندگان تبلیغات بنر
 

اصولا دو دلیل عمده وجود دارد که از این روش استفاده می شود، دلیل اول تبلیغ اسمی خاص است. مثلا نام یک محصول و نام یک شرکت که با هدف نفوذ در بازار صورت می گیرد. دلیل دوم فروش مستقیم کالا یا خدمات است.


در مورد اول ممکن است تنها بنر یک شرکت نمایش داده شود و به جایی هم لینک نشود چون اصولا دیده شدن بنر هدف آن بوده است. اما در مورد دوم، بنر به صفحه فروش کالا یا خدمات لینک می شود و به عبارت دیگر، در این مورد کلیک خوردن بنر بسیار حیاتی است.


تقریبا همه سایتهای ما برای تبلیغ در سایت خود تعرفه اعلام کرده اند که به خودی خود مشکلی ندارد. اما آمارهای ارایه شده از میزان بینندگان آنها در اکثر موارد اثبات نشد (غیر واقعی) و یا گروه بندی نشده است.


سایتهای بسیاری عنوان می کنند که در ماه 30000 نفر بیننده دارند و با اندکی بررسی متوجه خواهیم شد که منظور آنها 30000 نمایش صفحه است. یکی از مشکلات موجود همین آمارهای اثبات نشده است. اگر مدیری در چنین سایتهایی تبلیغ کند مطمئنا پاسخی نخواهد گرفت و بعد از آن عنوان خواهد کرد که تبلیغات بنر، کارایی ندارد.


گونه دیگر در ارایه آمار، تنها استناد به آمار بالای بینندگان سایت است. به عبارت دیگر سایتی اعلام می کند در ماه 60000 نفر بیننده دارد و بررسی ها نیز صحت آن آمار را تایید می کند اما سایت نمی تواند نوع مخاطبان و افراد بازدید کننده خود را گروه بندی کند.


اگر تبلیغ کننده با هدف نفوذ در بازار در چنین سایتی تبلیغ کند، جواب می گیرد اما اگر قصد فروش کالا و خدماتی داشته باشد به احتمال بسیار بالایی باز هم ناراضی خواهد بود.


به عنوان نتیجه گیری این بخش می توان گفت باید سایتها استانداردهای رایج پذیرفته شد در سایتهای مشابه خارجی را رعایت کنند یا اصلا با هم به توافقی جدید دست یابند. در این صورت آنها آمار ارایه شده از سوی یکدیگر را با حساسیت بیشتری دنبال می کنند و روند ارایه آمار غیر واقعی به هر دو شکل بیان شده، آهنگ کند تری خواهد یافت. از سوی دیگر هر چه میزان آگاهی تبلیغ کنندگان بالاتر رود، سایتها نیز متناسب با آن از انتشار این گونه آمار کمتر استفاده خواهند کرد.


ب – آگهی دهندگان
 

کانالهای مرسوم تبليغات در ايران شبکه های مختلف صدا و سيما ، روزنامه ها و مجلات هستند که حجم عمده تبليغات هم از طريق اين رسانه ها به جامعه تزريق می شود. چرا تبليغ از طريق رسانه اينترنت به اندازه تبليغات در رسانه های ذکر شده جدی گرفته نمی شود؟


مطمئنا مهم ترين دليل آن عدم فرهنگ سازی لازم است به عبارت ديگر مديران تبليغات ما به اين باور نرسيده اند که تبليغ در اينترنت هم می تواند موثر و کارساز باشد. اما آيا فرهنگ سازی آسان است؟ خير! پس برای گسترش صنعت تبليغات اينترنتی در ايران چه بايد کرد؟


سرعت دادن به روند حل اين مشکل يعنی تشويق آگهی دهندگان به تبليغ در اينترنت را کسانی می توانند انجام دهند که هم اکنون رابطه مستقيمی با آنها دارند. نکته کليدی هم توجه به مهم ترين رسانه های تبليغ در کشور است. تبليغ کنندگان تبليغ در شبکه های صدا و سيما و همينطور روزنامه ها و مجلات را به عنوان کانالهای اصلی تبليغ پذيرفته اند. اگر مديران همين رسانه ها کمی توجه به تبليغات اينترنتی نشان دهند شايد بتوان زودتر به نتيجه رسيد. اما شايد مديران اين رسانه ها اينترنت را رقيب خود بدانند و نخواهند که تبليغات در آن مرسوم شود و از حجم تبليغ در آنها کاسته نشود.


آنها چه بخواهند و چه نخواهند چنين اتفاقی خواهد افتاد. لذا منطقی خواهد بود که اندکی داريت به خرج داده و به تبليغات اينترنتی توجه بيشتری نشان دهند. آنها می توانند سيستمی همانند FastClick برای تبليغ در سايتها داشته باشند که به خوبی دو گروه آگهی دهندگان و توزيع کنندگان آگهی را پوشش دهند. آنها همچنین می توانند از تجربه های موجود داخلی نیز کمک بگیرند.


نتیجه گیری:
 

گسترش فرهنگ تبلیغات اینترنتی در ایران به نفع جامعه خواهد بود. سایتهای کوچکی که با تلاش فراوان محتوای مناسبی را منتشر می کنند را به حفظ کیفیت و بالاتر بردن آن تشویق می کند. در این صورت شاهد آن خواهیم بود که بر تعداد سایتهای تخصصی افزوده گردد و مراجع معتبر بسیاری برای بینندگان فارسی زبان، رشد یابند.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بررسی سونی اريکسون Z610 (5)

ساير امکانات:


 

تقويم Z610 دارای تصوير ماه ، هفته و روز است . فقط يک نوع رويداد وجود دارد . اينکه هفته با چه روزی آغاز شود به شما بستگی دارد . کارهای انجام شده را می توان علامتگذاری کرد .

کرنومتر و تايمر شمارش معکوس نيز وجود دارد . اين مدل مبدل ارز و واحد ندارد .

دسترسی به سايت های وب و WAP آسان است . تلفن از طريق GPRS کلاس 10 داده را انتقال می دهد . تا زمانی که شبکه از UMTS پشتيبانی می کند ، استفاده از آن بهترين انتخاب است . تلفن دارای مرورگر WAP است که همچنين می تواند صفحات ساده HTML ( در حالت افقی) را نيز باز کند .

برای ارتباطات نزديک می توانيد از بلوتوث يا کابل usb استفاده کنيد . تلفن از عملکرد استاندارد mass storage ( کارت حافظه داخلی ) نيز پشتيبانی می کند . Z610 پورت مادون قرمز ندارد . بسته بندی اصلی شامل يک CD است که تمامی نرم افزارها و درايوهای مورد نياز را دارد . File manager موجود در Z610 به شما امکان می دهد که فايل ها را انتخاب کنيد ، آنها را کپی و جابجا نماييد و همچنين پوشه ها را به ميل خود ايجاد يا حذف کنيد .

manager به سه قسمت اصلی تقسيم می شود – يک قسمت برای فايل های حافظه تلفن ، يک قسمت برای فايل های کارت حافظه و قسمت ديگر نيز فايل های دو قسمت اول ر ادغام می کند . حافظه داخلی تلفن حدود 20mb است.
منبع:www.irmob.com



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بررسی سونی اريکسون Z610 (4)

پيام:

 

ويرايشگر پيام با SMS ، EMS ، Instant Message ، MMS و Email کار می کند . SMS در پنج خط نوشته می شود. فونت کمی متفاوت از مدل K750 است ، کاملا خوانا و پر رنگ می باشد و T9 هم طبق معمول وجود دارد که می توانيد آن را غير فعال کنيد . کمی قبل از به پايان رسيدن يک پيام ، کاراکترها بصورت معکوس شمارش می شوند . هر پيام حداکثر می تواند به 10 زير پيام تقسيم شود که هر يک از آنها توسط ويرايشگر مشخص می شوند . MMS می تواند شامل متن ، عکس ، ضبط صدا و يا فيلم باشد.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بررسی سونی اريکسون Z610 (3)

در قسمتی به نام my shortcuts می توانيد ليستی از تمامی آيتم های مهم منو را برای دسترسی سريع ايجاد کنيد . پوشه New events ، پيام ها و تماس های دريافتی بجز پيام های خوانده نشده ، تماس های ناموفق و هشدار رويدادهای تقويم را ذخيره می کند . مورد ديگر پوشه ای است که شامل وب سايت هايی می باشد که اغلب در آنها مرور می کنيد . پوشه جالب ديگری به نام " نرم افزارهای در حال اجرا " وجود دارد که در اين جا می توانيد تمامی برنامه های در حال اجرای جاوا را کنترل کنيد ( سه تا چهار نرم افزاربطور همزمان می توانند در زمينه اجرا شوند).




:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بررسی سونی اريکسون Z610 (2)

سيم کارت زير باتری در محل مربوطه قرار می گيرد . در اين مدل ، کارت حافظه بطور کشويی در محلی که دارای در پوش لاستيکی است و دارای علامت M2 است ، قرار داده می شود . اين محل بالای دپود وضعيت دريکی از کناره های تلفن وجود دارد .


M2 نام ديگر کارت حافظه memory stick micro است . کليد ولوم و دکمه play/pause نيز در طرف چپ دستگاه مشاهده می شود . سونی اريکسون Z610 ساختار مقاومی دارد.

 


:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بررسی سونی اريکسون Z610 (1)

مدل درب دار آينه مانند Z610 دارای صفحه نمايش بيرونی نامرئی ، دوربين 2 مگا پيکسل و صفحه کليد بسيار شيک است . اين مدل از نسل سوم پشتيبانی می کند و محل کارت حافظه دارد . سونی اريکسون Z610 از نظر عملکردی کاملا شبيه مدل k610 است.


مزايا:

• طراحی شيک و مناسب
• UMTS
• دوربين ثانويه برای مکالمه تصويری
• محل کارت حافظه : memory stick micro
• دوربين 2مگا پيکسل
• صفحه کليد عالی
• در صورت استفاده از USB از کارت حافظه داخلی پشتيبانی می شود
• اجرای همزمان چند نرم افزار
• پخش موسيقی

معايب:

• پورت مادون قرمز ندارد
• EDGE و راديو ندارد
• دوربين آن فاقد کانون اتوماتيک يا فلاش است
• لنز دوربين پوشش محافظ ندارد.
 


:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بررسی سونی اريکسون Z530(4)

نرم افزاری با ويژگی Smart-fit وجود دارد که صفحات وب را به اندازه سطح قابل رويت در صفحه نمايش در می آورد . منوی Organizer تلفن شامل چندين نرم افزار است : تقويم ، Task ، يادداشت ، ماشين حساب ، اتصال به کامپيوتر ، تايمر ، کرنومتر ، نرم افزارها و آلارم . تقويم با دفترچه تلفن نيمه هماهنگ می شود و از شما سوال می کند که می خواهيد تاريخ تولد مخاطب را به تقويم انتقال دهيد يا نه . ويژگی های Task ، يادداشت ها و ماشين حساب بسيار ساده است .


منوی organizer تقويم ماشين حساب
گزينه Synchronization برای هماهنگی با يک سرور از طريق اينترنت صورت می گيرد . در پوشه نرم افزارها ، نرم افزار News Reader وجود دارد که برای خواندن Feed های RSS است . اين يک ويژگی بسيار مفيد تلفن است . نرم افزار آلارمs نيز گزينه های مشترکی دارد اما در دو محل متفاوت قرار گرفته است .

آلارم در منوی Organizer و در منوی اصلی به صورت يک آيکن جداگانه وجود دارد . تلفن علاوه بر خواننده RSS News ، نرم افزارهای از پيش نصب شده ديگری نيز دارد : Media player ، Games ، Face Warp ( برنامه ای برای ايجاد جلوه های ويژه بر روی عکس های گرفته شده ) ، Video DJ (نرم افزار جالبی برای ايجاد کليپ های ويدئويی ) ، photo DJ (برای استفاده از جلوه های ويژه بر روی عکس ها) ، Music DJ (يک آهنگساز بسيار ساده که غير حرفه ای است) Control و Remote (برای کنترل کامپيوتر از طريق بلوتوث) . Z530 دارای چهار بازی از پيش نصب شده است .

منبع:www.irmob.com


:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بررسی سونی اريکسون Z530(3)

منوی تلفن در يک زمان تا 5 تماس را نشان می دهد . با فشار دادن جهت های راست يا چپ جويستيک می توان شماره تلفن های مختلف ، آدرس های Email و وب را انتخاب کرد . جستجوی دفترچه تلفن از طريق تايپ حروف اول اسم تماس امکان پذير است . در زمان استفاده از PC Suite سونی اريکسون ، هماهنگی با کامپيوتر توسط بلوتوث انجام می شود . با فشار دادن سمت چپ می توان به منوی Calls دسترسی پيدا کرد اين منو شامل چهار نوار است . نخستين نوار تمامی تماس های اخير را نشان می دهد و حداکثر ظرفيت آن 30 ورودی می باشد . دومين نوار برای تماس های دريافتی است ، سومين نوار برای تماس های ارسالی و نوار آخر برای تماس های ناموفق است .





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بررسی سونی اريکسون Z530(2)

دکمه حرکتی چهار جهتی و دکمه مرکزی اصلی با يکديگر اشتباه می شوند . دکمه Activity Menu و دکمه خاموش / روشن در طرف پايين صفحه کليد قرار دارد و اينقدر کوچک هستند که به سختی قابل استفاده می باشند . اگر دکمه خاموش / روشن را يک بار فشار دهيد منوی Profiles ظاهر می شود و با فشار طولانی اين دکمه ، دستگاه خاموش می شود . دکمه Activity Menu بسيار مفيد است زيرا يک منوی نوار مانند با زير منوهای Shortcuts ، رويدادهای اخير و ... ايجاد می کند ، اما بعلت اندازه کوچک آن در بين کاربران خيلی معروف نيست . نور زمينه صفحه کليد چندان مطلوب نيست و به رنگ نارنجی می باشد و به سختی کل صفحه را پوشش می دهد . اگر چه دکمه ها بخوبی طراحی شده اند و حتی در تاريکی نيز به راحتی تشخيص داده می شوند .
 



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بررسی سونی اريکسون Z530(1)

سونی اريکسون مدل درب دار Z530 را عرضه کرد که دارای ويژگی های موسيقی بسياری می باشد . اين مدل در نگاه اول بسيار شبيه مدل W300 بنظر می رسد زيرا ابعاد آنها دقيقا يکسان است ، اما W300 ويژگی های بيشتر و صفحه نمايش بهتری دارد . سونی اريکسون Z530 نخستين تلفنی است که با نوع جديد کارت حافظه Memory Stick Micro (M2) کار می کند . ظاهر تلفن عمدتا نظر خانم ها را جلب می کند .


مزايا :
 

• اندازه نسبتا کوچک و وزن کم
• طراحی عالی
• ساختار مستحکم
• محل کارت حافظه
معايب:
• وضوح پايين در صفحه نمايش اصلی
• دوربين ضعيف
• راديو FM ندارد
• طراحی صفحه کليد چندان مطلوب نيست
• نوع کارت حافظه M2) Memory Stick Micro ( بسيار جديد و ناشناخته است .
 


:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

جنگ کليک ها

1) چرا بايد وبلاگ بنويسيم؟


 

بعضي وقت ها.. بعضي ها ممکنه از خودشون بپرسن :


- وبلاگ يعني چي؟


- چه معني ميده که آدم 4 خط چيز بنويسه و هي پست کنه؟


- چه خبره که هر مناسبتي پيش مياد يه مسابقه وبلاگ نويسي ميذارن و جايزه ميدن؟


کساني که اين سوالات توي ذهنشون بوجود مياد کاملا واضحه که نمي دونن اصلا وبلاگ نويسي چيه؟! و اهميت اين قضيه توي شرايط فعلي فرهنگي و سياسي کشور ما و توي اين دنياي مجازي چقدره؟


بديهيه که منظور از اين همه داد و قال خود ماهيت "وبلاگ" نيست! بلکه چيزهاي ديگه اي پشت پرده اين قضيه وجود داره که فعلا وبلاگ نويسي (بعنوان يک ابزار) به دلايل خاصي (که اين بار نمي خوايم درباش بحث کنيم) فعلا چاره ي کاره!! بهتر بهتون بگم.. وبلاگ نويسي شايد يه جور مسکّن براي درد امروز ما باشه!! مي دونيد که مسکّن مريضي رو خوب نميکنه.. بلکه فقط مي تونه درد رو آروم کنه..


در حال حاضر اونچه مسلمه اينه که عنان اين شبکه عظيم جهاني دست ما نيست!! هر کشوري توي دنيا بنابر اهميتي که به اين مسئله داده تونسته سهم بيشتر يا کمتري ازش داشته باشه.. و متاسفانه ايران توي اين عرصه رقابتي عقب مونده.. بعبارت ديگه ميدون رو خالي کرده!!


بله... ما سهممون از اينترنت نسبت به کشورهاي ديگه خيلي کمتره! به همين دليله که نياز داريم اين سهم رو افزايش بديم..


- چرا بايد اين سهم رو افزايش بديم؟


اينترنت چه بخواهيم و چه نخواهيم بر زندگي ما تاثير خواهد گذاشت.. اينترنت يعني "ارتباط".. امروزه رسانه ها با استفاده از اين ارتباط مي تونن مخاطبان جهاني داشته باشند. اين يعني اينکه حرفهاي خودشون رو از مرزها عبور بدن.. بعني اگر تا ديروز 1000 نفر به حرفهاشون گوش ميدادن الآن شدن ميليون نفر!!


- خب.. مگه ارتباط چيز بديه؟


به هيچ وجه.. اين درست همون جنبه مثبت قضيه است! ولي تجربيات ما در پي اين سالها نشون داده که اصولا دنيا از اين "ارتباط" به نحو احسن استفاده نميکنه و بيشتر به دنبال جنبه ي منفي اون رفته! به مثال مي زنم..


فرض کنيد با توجه به سهم زياد آن ها.. آنها اخبار غلطي را منتشر کنند.. و همه مردم دنيا آنرا بشوند؛ مطمئن باشيد با توجه به سهم کم شما از اينترنت کسي صداي شما را نمي شود!! آخر کار هم که معلوم است. آنها برده اند!! ...يعني هر که سهمش بيشتر بوده برده!


آنها براي انتشار آن کذبيّات، تنها چند کليک هزينه کرده اند.. بنابراين به راحتي، و بارها و بارها اين هرينه را مي کنند.. امروز آنها با اين کليک هايشان، فرهنگ و آيين ما را نشانه گرفته اند. بله.. درست فهميديد.. اينجا جنگي راه افتاده!! جنگ رسانه..


پس دفاع کافي نيست. مي بايست از همين ابزار به منظور غلبه بر آنها استفاده کرد.. اين همان استراتژي درست است. وقتي بحث، بحث فرهنگ و آيين ملت شد؛ نه فرار کردن صحيح است و نه دفاع کردن کافي!! بلکه مي بايست در دل دشمن رفت.


اگر تا ديروز فرار مي کرديم.. امروز مي بايست دفاع را بياموزيم... ولي فردا بايد به دل دشمن بزنيم..


متاسفانه تا امروز اغلب کارهايي که انجام شده يا فرار بوده.. يا دفاع! "وبلاگ نويسي" هم بيشتر نوعي دفاع است تا حمله! ولي همانطور که گفته شد :


"فعلا مسکّن خوبي است!"


- حالا پس چجوري حمله کنيم؟


براي حمله کردن ابتدا مي بايست دفاع کردن را ياد بگيريم!! وبلاگ نويسي ابزار خوبي براي ياد گرفتن و تمرين دفاع کردنه. امروز "وبلاگ نويسي" براي ما مزاياي خوبي داره.. من جمله اين مزايا مي توان به موارد زير اشاره کرد:


I- مي تونه از لحاظ کمّي، سهم ايران رو در بعضي حوزه ها افزايش بده.


البته خوبه بدونبد که همين الآن جماعت بلاگرهاي ايراني از لحاظ تعدد و رشد در جهان، در رتبه سوم قرار دارن؛ ولي اگه خودمون به وبلاگستان سري بزنيم متوجه مي شيم که درصد کمي از بلاگر ها درباره ي آيين و فرهنگ و مذهب مي نويسن.. و از اونها هم خيلي هاشون مخاطب چنداني ندارن! و بنابراين حرفهاشون زياد شنيده نميشه!!


II- با وبلاگ نويسي ميتونيم قواعد و قوانين اين دنياي مجازي رو بهتر بشناسيم.


اين فواعد و فوانين درست همون بخش تکنيکي ماجراست. وقتي توي وبلاگستان مذهبي يه سرکي ميکشي متوجه ميشي که اغلب از اصول و طرز ساخت وبلاگ و علوم مربوط به اون نا آگاهن!! و به همين جهت نمي دونن چجوري مي تونن وبلاگشون رو بهتر کنن تا بازديدکننده هاي بيشتري داشته باشن.. و اين ضعف بزرگيه که بايد حتما جبران بشه.


توي پست بعدي حرفهايي دارم براي تمامي کساني که هنوز باور ندارن اين وسط جنگي بپاست..





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

بهینه سازی سایت در موتور های جستجو

هدف از بهینه سازی صفحات وب جایگیری در صفحات نخست نتایج جستجو است. قرار گرفتن در رده های بالای نتایج جستجو می تواند صدها و شاید هزاران بازدید کننده را روزانه به سایت شما راهنمایی کند. این دسته از بینندگان که در پی جستجوهای خود به سایت شما وارد شده اند، کاملا هدفمند به دنبال موضوع مطرح شده در سایت شما بوده اند. فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو شامل مراحل زیر است:


1. انتخاب کلیدواژه ها
 

کلیدواژه ها همان کلماتی هستند که وقتی مورد جستجو قرار می گرفتند سایت یا سند ما در صفحات نخست نتایج جستجو (حداقل ۳ صفحه اول) ظاهر شود. در انتخاب کلمات کلیدی باید به چند نکته توجه شود :


ارتباط معنایی با محتویات سایت :

کلیدواژه ها باید با موضوع سایت مرتبط باشند. اگر اینچنین نباشد رتبه سایت بسیار پایین خواهد آمد و حتی ممکن است به عنوان تقلب (Spam) شناخته شود.


میزان محبوبیت :

محبوبیت کلیدواژه به معنای میزان تقاضای آن از طرف کاربران است. هر چه این محبوبیت بیشتر باشد، بدون شک بعد از قرار گیری در رتبه بندی موتور جستجو، ترافیک بیشتری بوجود می آید. دامنه محبوبیت هم از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا یک واژه آلمانی بین یک عده خاص ( آلمانی زبان ها ) دارای محبوبیت است.


در نظر گرفتن رقیبان :

اگر کلیدواژه شما از محبوبیت بالایی برخوردار است اما رقیبان بسیارزیادی با شما رقابت می کنند (بویژه که از سایت های مهم باشند) بهتر است از آن واژه صرفنظر کنید و یا تا حد امکان تخصصی تر آن را دنبال کنید، یعنی با ترکیب واژه با دیگر واژه ها یک عبارت چند کلمه ای بسازید. کیفیت رقبای شما نیز خیلی مهم است. یعنی آن ها چقدر "مهم" هستند. مثلا رقابت با سایت ebay خیلی سخت تر و دشوارتر از رقابت با یک وبلاگ محلی است.





:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

مجازی نوشتن

چکیده

امروزه یکی از مهمترین راه های برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات، فضای مجازی است. در این مقاله کوشش شده است تا با توجه به ویژگی های این رسانه ی نوین، برای استفاده ی بهتر و موفقیت بیشتر در استفاده ی از این رسانه به منظور انتقال و انتشار موضوعات، اخبار و اطلاعات مطبوع خود، راهکارهای مفیدی همچون استفاده از رنگهای متنوع و فونتهای مناسب و همچنین به کار بردن گویشی متناسب با مخاطبین و فضای مجازی ارائه شود.


کلید واژه ها: وب نویسی، رسانه مجازی، خبرنگاری مجازی.


مقدمه

طرز نوشتن براي هر رسانه بر مبناي ويژگي ها و امكانات آن رسانه مشخص مي شود. بر همين اساس ، شيوه هاي نوشتن براي وب سايت هاي اينترنتي با نوشتن براي رسانه هاي ديگر متفاوت است. زيرا :


1- اينترنت ، امكان در هم آميختن هم زمان صدا ، تصوير و نوشتار را فراهم مي كند.


2- در اينترنت امكان لينك دادن وجود دارد.


3- فضاي اينترنتي نامحدود است.


4- امكان انتشار فوري اخبار و اطلاعات در اينترنت وجود دارد.


5 - در اينترنت ، شرايط ارتباط بهتر بين فرستنده و گيرنده وجود دارد. فضاي وب از خاصيت تعاملي قوي تري برخوردار است.


6 - بيشتر كاربران اينترنت، مطالب را اسکن می کنند.


7 - خواندن مطالب بر روی مانيتور كامپيوتر ، چشم ها را خسته می کند.


8 - ميليون ها صفحه آنلاين (Online) براي جلب توجه كاربران رقابت مي كنند.


9 - امكان شخصي سازي (Personalization) در اينترنت وجود داد. هر كاربر مي تواند خبرها و مطالب مورد نظر خود را جستجو و مطالعه كند.


10- وب ، رسانه اي " كاربر - محور " ( User- driven ) است.


پابلو ج . بوچكوفسكي در كتاب " ديجيتالي كردن خبر ، نو آوري در روزنامه هاي الكترونيك " مي نويسد : " خبر الكترونيك به جاي اين كه روزنامه نگار محور باشد، كاربر محور است و در محيط الكترونيك، كاربران، تاثير مستقيم به مراتب بيشتري بر خبر دارند. "


كاربران وب، شبيه افرادي كه كتاب يا روزنامه و مجله مي خوانند ، عمل نمي كنند، بنابراين نوشتن و آماده كردن متن براي كاربران وب، مستلزم رعايت كردن قواعد خاصی است که در ادامه به آن می پردازیم.





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

چرا سوني اريكسون موفق‌تر از بقيه بوده است؟

در اكتبر سال 2001 زماني كه شركت‌هاي سوني ژاپن و اريكسون سوئد تأسيس شركت سوني اريكسون را با سهمي برابر اعلام نمودند، كمتر كسي تصور موفقيت براي اين شركت جديد مي‌كرد.در آن زمان سهم سوني اريكسون در بازار جهاني كمتر از يك در صد بود. كسب كار فروش تلفن همراه اريكسون به شدت نزول كرده بود و سوني عليرغم داشتن وجهه و تجربه قابل قبول در محصولات الكترونيكي مصرفي، در بازار تلفن همراه يك تازه كار محسوب مي‌شد.در ابتدا سوني اريكسون نوپا با مشكلاتي اساسي مواجه شد. نبود محصولات مناسبي براي عرضه و نيز شبكه‌هاي فروش بسيار محدودشده از آن جمله بودند.مصائب سوني اريكسون با زيان 600 ميليون يورويي در سه ماهه سوم سال 2003 به اوج خود رسيد.در ژوئن 2003 اولين نشانه تغيير در وضعيت دشوار سوني اريكسون نمايان شد.
سوني اريكسون با عرضه مدل‌هاي T610 و T618 توانست نظر خريداران را به خود جلب كند و اين گوشي‌ها توانستند موفقيتي بي‌نظير را نصيب اين شركت كنند.
از سه ماهه سوم سال 2003 سودآوري و در عين حال گسترش سريع سوني اريكسون آغاز شد. اين روند رشد تا به امروز ادامه داشته است به گونه‌اي كه سهم بازار اين شركت در سه ماهه سوم سال جاري به نزديك 8 درصد رسيده است.از ديگر نكات مهم در عملكرد سوني اريكسون مي‌توان به رشد قيمت متوسط فروش هر گوشي اشاره كرد. اين امر شايد بزرگ‌ترين دستاورد سوني اريكسون باشد چرا كه قيمت جهاني تلفن‌هاي همراه رو به كاهش گذارده است و بسياري از توليد كنندگان براي فروش بيشتر اقدام به توليد گوشي‌هاي ارزان‌قيمت نموده‌اند و اين امر اگرچه تعداد توليد آنان را افزايش داده است وليكن منجر به كاهش چشمگير قيمت متوسط فروش هر گوشي گرديده است.ازجمله توليد كنندگاني كه با چنين وضعيتي مواجه شده‌اند مي‌توان به نوكيا و ال جي اشاره كرد.




:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

تترینگ چیست؟

لغت تترینگ Tethering از کلماتی است که کم کم جای خودش را در دایره لغات روزانه ما باز می کند. البته در ایران به خاطر سرعت کند اینترنت آن را کمتر می شنویم. اما همچنان در اینجا هم با سرعت بسیار محدود قابل استفاده است.‏گاهی اوقات برایتان پیش می آید که روی تلفن همراه تان اینترنت دارید اما دستگاه دیگری همراه شما یا دوستتان است که به اینترنت نیاز دارد اما آن وسیله دسترسی به اینترنت ندارد. احتمالا در آن وضعیت آرزو می کردید کاش روشی وجود داشت که می توانستم اینترنت موبایل ام را به لپ تاپ بدم. ‏خوشبختانه این کار در تعداد زیادی از تلفن های هوشمند جدید امروزی امکان پذیر است و به آن تتر کردن(Tethering) می گویند. روی این تلفن های همراه نرم افزاری نصب شده که می توانند اینترنت خودشان را از طریق Wi-Fi ، بلوتوث و یا کابل یو اس بی به دستگاه دیگری قرض بدهند. دستگاه دریافت کننده اینترنت می تواند هر چیزی باشد مانند لپ تاپ، تبلت یا یک تلفن همراه دیگر که اینترنت ندارد. ‏


البته ممکن است بگویید با این اینترنت کند روی شبکه موبایل ایران که دیگر تتر کردن معنی نمی دهد. ما هم با شما موافقیم اما تصور کنید که در سفر نوروزی هستید و در وسط جاده نیاز فوری به اینترنت روی لپ تاپ تان دارید. در چنین مواقعی این روش بسیار مفید واقع میشود و اگر امتحان کنید با همین اینترنت کند هم میشود برخی کارهای ضروری را انجام داد. در تست هایی که ما انجام داده ایم شبکه ایرانسل سرعت بهتری را نسبت به همراه اول در حال تتر ارایه میداد. البته بهتر بودن به معنی سرعت خوب نیست و تقریبا می توانید اینترنتی مانند DialUp را تجربه کنید. سرعت متغییر است و بستگی به عوامل مختلفی دارد. مانند اینکه در چه موقعیت مکانی نسبت به ایستگاه آنتن دهی باشید، ترافیک شبکه در آن ساعت چقدر است و اینکه لنگر کشتی به کابل اینترنت اصابت کرده باشد یا نه. ‏





:: بازدید از این مطلب : 2941
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


Data Center چيست؟ (2)

ضرورت راه‌اندازي Data Center در ايران

 

شركت‌هاي ايراني از روش‌هاي متفاوتي براي راه‌اندازي سايت‌هاي خود استفاده مي‌كنند. برخي از امكانات ISP هاي داخلي استفاده مي‌كنند. اين روش عليرغم اين كه امكان پشتيباني مناسبي را براي مدير سايت فراهم مي‌كند، اما از سوي ديگر به دليل پايين بودن پهناي باند ISP هاي ايراني و همچنين نامتقارن بودن اتصالات (پايين‌تر بودن پهناي باند ارسال نسبت به  دريافت) و همچنين بالا بودن ترافيك در برخي ساعات خاص، عملا باعث كندشدن سايت مي‌شود.
روش ديگر، استفاده از امكانات شركت‌هاي خارجي است كه به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌پذيرد، اين روش‌ها علاوه بر بالا بردن هزينه‌ها، مشكلات خاصي را براي سايت‌هاي ايراني به وجود آورده است كه از مهمترين آنها مي توان به مسائل امنيتي اشاره كرد كه براي مدتي بزرگترين دغدغه مديران سايتهاي ايراني بود.
همه راه‌حل‌هايي كه براي راه‌اندازي سايت‌هاي ايراني مورد بررسي قرار گرفت، داراي مشكلاتي بودند. البته مشكلاتي كه در فصل قبل به آنها پرداختم، تنها مربوط به كاربران ايراني اين سرويس‌ها بود ولي راه‌حل‌هاي قبلي هزينه‌هايي را هم به شركت مخابرات به عنوان بزرگترين ارائه دهنده خدمات اينترنت در ايران وارد مي‌كند كه در بخش‌هاي بعد به آن اشاره مي‌شود.
 


:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


Data Center چيست؟ (1)

تا قبل از دهه 90 استفاده از اينترنت براي مردم عادي به سادگي امكان‌پذير نبود، چرا كه استفاده از امكانات اينترنت نياز به دانش خاصي داشت. محيط خط فرماني(Command Line) و ساختار غير گرافيكي اينترنت سبب شده بود كه كاربران عادي علاقه چنداني به استفاده از اينترنت نداشته باشند. در اوايل دهه 90، پس از به وجود آمدن مفهوم وب در اينترنت (سال 1993 ) و پروتكل HTTP كه به سادگي امكان به اشتراك گذاشتن مستندات در اينترنت را در اختيار كاربران قرار مي‌داد، روز به روز بر تعداد كاربران اينترنت افزوده شد. از سوي ديگر با اضافه شدن كاربران اينترنت، حجم مستندات نيز روز به روز افزايش يافت. مسلماً خطوط سابق اينترنتي و سرورهاي موجود، توانايي جوابگويي به خيل عظيم كاربران را نداشتند.


همچنين با زياد شدن كاربران و بالا رفتن حجم مستندات، و نيز سادگي انتشار اطلاعات در اينترنت، مفاهيم تجاري نيز وارد عرصه اينترنت شدند. شركت‌هاي تجاري نياز به سرورهايي داشتند كه اين امكان را به آنها بدهد كه به سادگي و با سرعت بتوانند اطلاعات خود را در اختيار مشتريان و كاربران خود قرار دهند.
بالطبع اين امكان وجود نداشت كه هر شركت يا سازماني كه قصد راه‌اندازي سايت‌هاي اينترنتي را دارد، خود راساً اقدام به راه‌اندازي سرور خود كند، چرا كه با وجود كاربران زياد اين سايت‌ها و حجم بالاي ترافيك، نياز به اتصال‌هايي با سرعت‌هاي بسيار بالا وجود داشت كه مسلما حتي در صورتي كه اين امكان از لحاظ عملي وجود داشته باشد، هزينه بالايي را مي‌طلبيد.
راه‌حلي كه براي اين مشكل به نظر رسيد، راه‌اندازي مراكز خاصي تحت عنوان Data Center يا مراكز داده‌اي بود. Data Center ها با در اختيار داشتن اتصالات پرسرعت ‌اي به اينترنت، و همچنين در اختيار داشتن سرورهاي قوي و متعدد، امكان راه‌اندازي سرورهاي وب را براي عموم مردم ممكن ساختند. شركت‌هاي تجاري و مردم مي‌توانستند با اجاره كردن فضاي محدودي در اين سرورها، سايت‌هاي وب خود را معرض ديد عموم قرار دهند. برخي شركت‌هاي بزرگ نيز با توجه به نياز خود، اقدام به اجاره كردن يك سرور در مركز داده‌اي مي‌كردند و آن را از راه دور با ابزارهاي خاص كنترل مي‌كردند.
اكنون با توجه به رشد سريع اينترنت، روز به روز به تعداد Data Center ها اضافه مي‌شود به طوري كه در حال حاضر در اكثر كشورهاي پيشرفته اين مراكز وجود دارند. تمركز اين مراكز بخصوص در كشور امريكا بسيار زياد است. دليل آن ارزان بودن نرخ اتصال به اينترنت و همچنين در دسترس بودن سرعت‌هاي بالا مي‌باشد.
 


:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

حافظه فلش

حافظه های الکترونيکی با اهداف متفاوت و به اشکال گوناگون تاکنون طراحی و عرضه شده اند. حافظه فلش ، يک نمونه از حافظه های الکترونيکی بوده که برای ذخيره سازی آسان و سريع اطلاعات در دستگاههائی نظير : دوربين های ديجيتال ، کنسول بازيهای کامپيوتری و ... استفاده می گردد. حافظه فلش اغلب مشابه يک هارد استفاده می گردد تا حافظه اصلی .


در تجهيزات زير از حافظه فلش استفاده می گردد :
تراشه BIOS موجود در کامپيوتر
CompactFlash که در دوربين های ديجيتال استفاده می گردد .
SmartMedia که اغلب در دوربين های ديجيتال استفاده می گردد
Memory Stick که اغلب در دوربين های ديجيتال استفاده می گردد .
کارت های حافظه PCMCIA نوع I و II
کارت های حافظه برای کنسول های بازيهای ويدئويی

مبانی حافظه فلش
 

حافظه فلاش يک نوع خاص از تراشه های EEPROM است . حافظه فوق شامل شبکه ای مشتمل بر سطر و ستون است . در محل تقاطع هر سطر و يا ستون از دو ترانزيستور استفاده می گردد. دو ترانزيستور فوق توسط يک لايه نازک اکسيد از يکديگر جدا شده اند. يکی از ترانزيستورها Floating gate و ديگری Control gate خواهد بود. Floatino gate صرفا" به سطر (WordLine) متصل است . تا زمانيکه لينک فوق وجود داشته باشد در سلول مربوطه مقدار يک ذخيره خواهد بود. بمنظور تغيير مقدار يک به صفر از فرآيندی با نام Fowler-Nordheim tunneling استفاده می گردد. از Tunneling بمنظور تغيير محل الکترون ها در Floating gate استفاد می شود. يک شارژ الکتريکی حدود 10 تا 13 ولت به floating gate داده می شود. شارژ از ستون شروع ( bitline) و سپس به floating gate خواهد رسيد .در نهايت شارژ فوق تخليه می گردد( زمين ) .شارژ فوق باعث می گردد که ترانزيستور floating gate مشابه يک "پخش کننده الکترون " رفتار نمايد . الکترون های مازاد فشرده شده و در سمت ديگر لايه اکسيد به دام افتاد و يک شارژ منفی را باعث می گردند. الکترون های شارژ شده منفی ، بعنوان يک صفحه عايق بين control gate و floating gate رفتار می نمايند.دستگاه خاصی با نام Cell sensor سطح شارژ پاس داده شده به floating gate را مونيتور خواهد کرد. در صورتيکه جريان گيت بيشتر از 50 درصد شارژ باشد ، در اينصورت مقدار يک را دارا خواهد بود.زمانيکه شارژ پاس داده شده از 50 درصد آستانه عدول نموده مقدار به صفر تغيير پيدا خواهد کرد.يک تراشه EEPROM دارای گيت هائی است که تمام آنها باز بوده و هر سلول آن مقدار يک را دارا است.
در اين نوع حافظه ها ( فلش) ، بمنظور حذف از مدارات پيش بينی شده در زمان طراحی ( بکمک ايجاد يک ميدان الکتريکی) استفاده می گردد. در اين حالت می توان تمام و يا بخش های خاصی از تراشه را که " بلاک " ناميده می شوند، را حذف کرد.اين نوع حافظه نسبت به حافظه های EEPROM سريعتر است ، چون داده ها از طريق بلاک هائی که معمولا" 512 بايت می باشند ( به جای يک بايت در هر لحظه ) نوشته می گردند.

کارت های حافظه فلش
 

تراشه BIOS در کامپيوتر، متداولترين نوع حافظه فلش است . کارت های SmartMedia و ComapctFlash نيز نمونه های ديگری از حافظه های فلش بوده که اخيرا" متداول شده اند. از کارت های فوق بعنوان "فيلم های الکترونيکی" در دوربين های ديجيتال، استفاده می گردد .کارتهای حافظه برای بازيهای کامپيوتری نظير Sega و PlayStation نمونه های ديگری از حافظه های فلش می باشند. استفاده از حافظه فلش نسبت به هارد دارای مزايای زير است :
حافظه های فلش نويز پذير نمی باشند.
سرعت دستيابی به حافظه های فلش بالا است .
حافظه های فلش دارای اندازه کوچک هستند.
حافظه فلش دارای عناصر قابل حرکت ( نظير هارد ) نمی باشند.
قيمت حافظه های فلش نسبت به هارد بيشتر است .
منبع: www.p30world.com


:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

رم و Dual channel

سخت افزارهای رایانه مسیر پیشنهادی :


 

نحوه عملكرد رم (RAM) به گونه اي است كه مانع از كاركرد كامپيوتر با بالاترين سرعت ممكن مي شود. علت اين است كه سرعت cpu بيشتر از رم است و معمولاً براي ارسال اطلاعات به حافظه رم بايد لحظاتي منتظر بماند. در طول اين مدت انتظار cpu بي كار مي ماند (البته اين حرف كاملاً صحيح نيست ولي براي بيان منظور مناسب است). در يك كامپيوتر ايده آل رم بايد به اندازه cpu سريع باشد. فن آوري Dual channel براي دو برابر كردن سرعت ارتباط بين حافظه رم و كنترلر حافظه (memory controller) ابداع شده است. كه نتيجه آن افزايش سرعت و كارايي كل كامپيوتر است. در اين مقاله از سلسله مقالات آموزش سخت افزار در يادبگيردات كام سعي كرده ايم شما را بيشتر با Dual channel آشنا كنيم.
قبل از اينكه درباره نحوه كار Dual channel صحبت كنيم اجازه دهيد نحوه اتصال رم به سيستم را توضيح دهيم.
حافظه بوسيله مداري به نام «كنترلر حافظه» كنترل مي شود. اين مدار از نظر فيزيكي داخل چيپ (چيپ north bridge يا MCH كه مخفف هاب كنترل حافظه است كه چيپ هاي ساخت اينتل هستند و ويژگيهاي بهتري دارند.) قرار دارند و در مورد AMD اين مدار داخل cpu قرار دارد (cpu هايي مانند AMD64، Athlon 64 phenom اين گونه اند ولي cpu هاي قديمي تر مانند Athlon XP نحوه كاري شبيه اينتل داشتند.)
حافظه رم از طريق يك سري هادي به كنترلر حافظه متصل شده است. اين هاديها به سه گروه تقسيم شده اند: اطلاعات، آدرس و كنترل. هاديهاي باس اطلاعات يا ديتا اطلاعاتي را كه در حال خواندن است حمل مي كنند. (مثلاً اطلاعات را از رم به كنترلر حافظه و سپس cpu انتقال مي دهند.) هاديهاي باس آدرس به حافظه رم مي گويند دقيقاً كدام اطلاعات بايد خوانده شود يا كدام اطلاعات بايد ذخيره شوند. و هادي هاي كنترل دستوراتي را به ماژول هاي حافظه رم مي فرستند. و مي گويند چه عملياتي درحال انجام است. به عنوان مثال مي گويند اين يك فرمان نوشتن (ذخيره كردن) يا يك فرمان خواند است. يك هادي مهم ديگر در باس كنترل وجود دارد و آن سيگنال كلاك (پالس ساعت) رم است كه اين سيگنال در كنترلر حافظه توليد مي شود. در شكل زير توضيحات بالا به سادگي قابل مشاهده است. البته اين شكل براساس مدل اينتل كشيده شده است. و همانطور كه گفته شد در cpu هاي شركت AMD مدار كنترلر حافظه در داخل cpu قرار دارد و بنابراين باس حافظه مستقيماً و بدون واسطه از cpu مي آيد.

سرعت حافظه رم به فركانس سيگنال پالس ساعت يا همان كلاك بستگي دارد اين سيگنال در مادربردهاي اينتل ساپورت توسط چيپ مادربرد توليد مي شود و براي سيستمهاي بر پايه AMD اين پالس توسط cpu توليد مي شود. تا هنگام نگارش اين مقاله cpu هاي ساخت AMD از حافظه DDR3 پشتيباني نمي كنند چون مدار كنترل حافظه اي كه در داخل cpu گنجانده شده اين فناوري را نمي شناسد.
اگر بخواهيم اثر پالس ساعت را روي كار حافظه بيان كنيم بهتر است مثالي بياوريم فرض كنيد كامپيوتري داريد كه كنترلر حافظه آن سيگنال پالس ساعتي برابر 667 مگاهرتز توليد مي كند. (2*333) و رم شما DDR2-800 است در بهترين حالت رم شما با 667 مگاهرتز كار مي كند. اين محدوديت فيزيكي كنترلر حافظه شماست. البته اين محدوديت در cpu هاي AMD وجود ندارد.
ماژول هاي حافظه رم در داراي ظرفيت محدودي براي انتقال اطلاعات هستند امروزه اين ظرفيت اين باس اطلاعاتي 64 بيت است. كاري كه در فن آوري Dual channel انجام شده اين است كه پهناي باند اين باس انتقال اطلاعات را از 64 به 128 بيت توسعه داده اند.
منبع:.yadbegir.com



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

چرا جاوا زبانی جالب است؟(2)

● ساده Simple :


 

جاوا یک زبان ساده است. طراحان جاوا سعی در این داشتند تا زبانی به وجود بیاورند که برنامه نویسان بتوانند به سرعت آن را یاد بگیرند. بنابراین تعداد ساختارهای این زبان تقریباً کم است. هدف دیگر طراحی این زبان این بود که به منظور راحتی انتقال آن، آن را طوری طراحی کنند که برای عده زیادی از برنامه نویسان آشنا باشد. اگر شما یک برنامه نویس C یا C++ هستید، خواهید فهمید که جاوا از بسیاری از ساختار های C و C++ استفاده می کند . برای اینکه این زبان را هم به طور ساده و هم آشنا و ملموس و هم کوچک نگه دارند بسیاری از خصوصیات C و C++ را در آن حذف کردند. اینها خصوصیاتی بودند که باعث می شدند برنامه نویسی ضعیفی صورت بگیرد یا آنهایی بودند که به ندرت در برنامه استفاده می شدند. برای مثال جاوا از دستور goto استفاده نمی کند، در عوض از دستورهای break، continue در مواقع نیاز استفاده می کند. جاوا از سر فایل ها(header files) استفاده نمی کند و پردازشگر C را هم حذف کرده است. به این دلیل که جاوا یک زبان شی گرا است، ساختارهای C مثل struct، union از آن برداشته شده است. جاوا حتی بارگذاری مجدد و خواص چندگانه ارث بری از C++ را هم حذف کرده است. شاید مهم ترین پارامتر ساده بودن جاوا عدم استفاده این زبان از اشاره گرها باشد. اشاره گرها یکی از بیشترین موجودیت های دردسرساز در C، C++ هستند. چون جاوا ساختمان ندارد و آرایه ها و رشته ها اشیاء آن هستند، بنابراین احتیاجی به اشاره گر نیست. جاوا به طور خودکار آدرس دهی و دسترسی به محتوای موجود در یک آدرس را برای شما انجام می دهد.
 


:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


چرا جاوا زبانی جالب است؟(1)


در یکی از مقالات شرکتSun، زبان جاوا را با این خصوصیات شرح می دهد: جاوا یک زبان ساده، شی گرا، توزیع شده، تفسیر شده، قدرتمند، ایمن، با معماری خنثی، قابل حمل، با عملکرد سطح بالا چند نخ کشی شده و پویا است. Sun تصدیق می کند که به طور قطع این کلمات رشته هایی از واژه های متداول در زبان برنامه نویسی هستند، اما حقیقت این است که این واژه ها به طور ماهرانه ای خصوصیات این زبان را شرح می دهند. حال به برخی از خصلت های جاوا در پشت این واژه ها می پردازیم.

● شی گرا Object Oriented :
 

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. برای یک برنامه نویس این به این معنا است که به جای فکر کردن به قسمت های رویه برنامه، باید به کاربرد داده ها و روش هایی که روی آن داده ها عمل می کنند، توجه شود.اگر شما به برنامه نویسی با اعلان رویه در C عادت کرده اید، ممکن است دریابید که به هنگام استفاده از جاوا مجبور به تغییر در روش و چگونگی برنامه تان هستید. هنگامی که فهمیدید این الگوی جدید چقدر قدرتمند است، به سرعت با آن هماهنگ می شوید . در یک سیستم شی گرا، یک کلاس مجموعه ای از داده ها و روش هایی است که روی آن داده عمل می کنند. همراه بودن داده ها و متد ها رفتار و حالت یک شی را بیان می دارد. کلاس ها به صورت سلسله مراتبی مرتب شده اند، بنابر این یک زیر کلاس می تواند رفتار هایی را از کلاس بالاتر به ارث ببرد. یک کلاس سلسله مراتبی همیشه یک کلاس ریشه دارد که کلاسی است با رفتار های کاملاً عمومی . جاوا به همراه دسته گسترده ای از کلاس هایی است که در بسته هایی مرتب شده اند و شما می توانید از آنها در برنامه خود استفاده کنید. یک شی کلاس(in the java.lang package) به عنوان ریشه کلاس سلسله مراتبی جاوا انجام وظیفه می کند . درست است که جاوا طوری طراحی شده است که مثل C++ باشد و خاصیت های آن را داشته باشد، اما هنگامی که با آن کار کنید خواهید فهمید که بسیاری از پیچیده گی های آن زبان را از بین برده است . اگر شما یک برنامه نویس C++ هستید حتماً لازم است که ساختار های شی گرایی در جاوا را به دقت مطالعه کنید. اگرچه ترکیب و شیوه دستورات آن تقریباً شبیه C++ است، اما رفتار های آن خیلی مشابه نیست .
 


:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

آموزش مباني علم رايانه

تعریف کامپیوتر : ماشینی است که داده های ورودی را گرفته و پس از انجام پردازش ، نتیجه را به صورت اطلاعات ارائه می دهد. به عبارت ساده تر یک کامپیوتر یک ماشین است که می تواند مقداری را برای ما محاسبه کند .




:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

زندگي ديجيتال مبتني بر تلفن همراه

اين دستگاه همانند کيف پول يا کليد منزل نزد افراد، با امکانات و کارايي‌هاي بسيار از جمله تماس تلفني، گشت‌زني در اينترنت، ارسال و دريافت اي‌ميل‌ها و پيامک‌ها، گرفتن عکس يا فيلم، گوش دادن به موزيک، سيستم ناوبري، تجارت و کاربردهاي بسيار ديگر، سفير غم يا شادي انسان‌ها در زندگي است. با تلفن همراه، کاربران در هر زمان و هر مکاني در دسترس هستند.


در عمل ثابت شده که مشترکان، بيشتر تمايل به دريافت اطلاعات از طريق تلفن همراه دارند. پژوهشگران به اين نتيجه رسيده‌اند که گشت‌زني از طريق تلفن همراه به‌تدريج محبوب‌تر از گشت زني با رايانه شده است. تلفن همراه همواره روشن است و کاربر مي‌تواند به سرعت اطلاعات را دريافت کند.


کاربراني که از تلفن همراه فقط به‌منظور تلفن‌زدن يا ارسال پيام کوتاه استفاده مي‌کنند، خيلي از چيزها را از دست مي‌دهند.در اين مقاله، نقش تلفن همراه در افزايش بهره‌وري در زندگي روزمره مورد بحث قرار مي‌گيرد.





:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

تفاوت های وایمکس با ADSL چیست؟

نام وایمکس مخفف عبارت World Wide Interoperability for Microwave Access است که به عنوان راه حلی برای دسترسی به شبکه جهانی از طریق امواج مایکروویو به شمار می رود و امروزه به پرطرفداراترین فناوری ارتباطی شهری تبدیل شده است.


وایمکس نسل جدیدی از فناوری دسترسی به اینترنت پر سرعت است که برای نخستین بار در ایران راه اندازی شده و باعث گسترش و افزایش ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت خواهد شد. با دکل های وایمکس، مناطق وسیعی از جمله شهر، شهرک های صنعتی و مناطق راهبردی پوشش اینترنت پرسرعت خواهند داشت و همچنین منازل مسکونی و تمامی افراد در هر نقطه ای از مکان های تحت پوشش شبکه وایمکس قادر خواهند بود.


در هر لحظه، حتی در شهرهای دیگر تحت پوشش وایمکس، توسط کامپیوترهایشان بدون نیاز به خط تلفن وبا بهره گیری از کیفیت بالای امواج وایمکس و امکانات مودم های داخلی، به اینترنت پرسرعت بی سیم متصل شوند.




:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


فن هاي کامپيوترمان را چگونه وکي تميز کنيم؟

هميشه سئوالاتي از من پرسيده مي شد که فن کامپيوترم زياد سر و صدا مي کند يا اينکه چگونه مي توانم صداي فن را کمتر کنم؟


قبل از هر چيز اولين نکته اينکه وقتي فن شروع کند به ايجاد صداي اضافي معنيش اين نيست که دچار اشکال شده است و بايستي تعويض شود. پائين آمدن دور فن و عدم توانائيش در خنک کردن بخش مربوط به آن يک مبحث است و کثيف بودن فن و گرد و خاک گرفتنش بحث ديگري. پائين آمدن دور فن زماني خطرناک است که شما بتوانيد پره هاي فن را در حين چرخش با دست متوقف کنيد ولي اگر در شرايطي غير از اين فن شما صداي اضافي در حين چرخش توليد مي کند ممکن است علتش گرد و خاک گرفتن فن يا عواملي شبيه به آن باشد. کلا تميز کردن داخل کيس کامپيوتر و فن هاي آن به صورت ساليانه امر ضروري است و حتي در برخي موارد مثلا اگر شما در محلي نسبتا آلوده و پر گرد و غبار ساکن هستيد، سيگار ميکشيد و يا حيوان خانگي پشمالويي داريد توصيه مي شود اينکار را ? يا ? ماه يکبار انجام دهيد. در کامپيوتر شما به صورت نرمال حداقل دو فن وجود دارد، يکي در داخل پاور يا منبع تغذيه آن و يکي هم روي پردازنده يا CPU نصب شده است. تميز کردن فن منبع تغذيه اگر فرد حرفه ايي يا در اصطلاح خودماني دست به آچاري نيستيد خيلي توصيه نمي شود. چون نياز است منبع تغذيه را از داخل کيس پياده کنيد بعد خود منبع را باز کنيد تا به فن برسيد، پياده کردن منبع تغذيه پيچيده نيست اما اينکه منبع تغذيه را کالبد شکافي کنيد و بخواهيد فنش را بيرون بکشيد و غيره در صورت نداشتن تسلط کافي ممکن است دردسر ساز شود، لذا با توجه به نوع پارو و ساختارش سعي کنيد فن آن را تا جايي که مي توانيد از بيرون و با استفاده از ابزارهايي مثل اسپري هاي فشرده هوا و غيره گرد گيري کنيد. اما فن CPU تميز کردنش جز واجبات است خصوصا اگر CPU گران قيمتي داريد چون پايين آمدن دور فن CPU و ايجاد سر و صدا توسط آن در اثر گرد و غبار گرفتن، موي حيوانات و... مي تواند سبب بالا رفتن دماي CPU کاهش کارايي سيستم و حتي آسيب ديدن پردازنده ي شما شود.




:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


ترفندکهايي براي لذت بردن از کامپيوتر

1- اول راجع به کاربرد هاي دکمه هاي End و Home که رو کيبورد داريم و خيلي مي بينيمشون ولي اصلا جز تو بازي کردن ازشون استفاده نمي کنيم. حتما ارزش اين دکمه رو خيلي از برنامه نويس ها مي دونند، عملا از اين دکمه ها مي تونيد براي پرش به ابتدا يا انتها سطري که درش هستيد استفاده کنيد.


فرض کنيد تا يه جاي جمله نوشتيم و مي خوايم بر گرديم اول سطر و يک کلمه رو اضافه کنيم، لازم نيست ديگه بگيريد از ماوس يا دکمه راست يا چپ رو فراوان نگه داريد تا اون cursor نهايتا بره برسه به اون نقطه، کافيه يک بار دکمه Home رو بزنيد تا بره اول سطر، حالا بعد اينکه اين اصلاح رو انجام داديد، دکمه End رو بزنيد تا برگرده همون جايي که بوديد.




:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


شرایط کار در شرکت گوگل !

زمانی که سر آشپز معروف گوگل ، چارلی آیرز Charlie Ayers ، معروف به شف چارلی، در سال ۱۹۹۹ در گوگل استخدام شد کارمند شماره ۴۰ بود و تنها برای کمتر از ۵۰ گوگلر غذا می‌پخت اما در ماه مه ۲۰۰۵ که گوگل را - بمنظور تاسیس تعدادی رستوران زنجیره ای ارگانیک و با سرمایه و کمک مالی میلیون دلاری سایر کارمندان گوگل - ترک می‌کرد برای بیش از ۱۵۰۰ نفر غذا سرو می‌کرد. تا زمانی که در گوگل بود رابطه نزدیکی با کشاورزان و دامداران منطقه بهم زد و همواره بهترین و سالمترین و تازه ترین ها را از آنها می‌خواست ، جالب است :


تمام گاوها باید فقط علف بخورند تا گوشتشان کم چربی باشد، تمام خوکها باید عاری از نیترات باشند چراکه نیترات باعث سرطان می‌شود، و تمام ماهی ها (ماهی برای رشد و بهبود کارکرد مغز انسان بسیار موثر و مفید است) را باید با قلاب و در حالت وحشی ( و نه با تور و گروهی ) صید کنند تا مزه بهتری داشته باشد.


اهمیت نقش چارلی در گوگل همتراز بالاترین مقامات مالی آن موسسه است. هزاران کارمند محلی و بین المللی گوگل متولد دورافتاده ترین نقاط دنیا هستند با انواع آلرژی ها و سلیقه ها ، و شادابی فیزیکی و مغزی آنها اهمیتی اساسی در پیشرفت مالی بیزینسی گوگل دارد بنابراین تلفیق درستی از تغذیه سالم و الگوریتم دقیق ، در تراز مالی هر شرکتی جواب می‌دهد.بویژه اینکه تمام غذاها و امکانات ورزشی ، پزشکی، مهد کودک، و غیره کارمندان گوگل کاملا مجانی است.


گوگل به کارمندانش اجازه داده تا ۲۰ درصد از وقت کاری روزانه شان - و یا یک روز کامل در هفته - را به پروژه ها و کارهای مورد علاقه خودشان، که ربطی به شغل شان ندارد، اختصاص بدهند تا فکرشان باز و رابطه شان با دنیای غیر کامپبوتری بیشتر شود.


بهنگام حاملگی هم تا ۷۵ درصد حقوق را به خانم ها می‌پردازند. بطور کلی کار کردن در گوگل بیشتر شبیه زندگی غیر رسمی‌ در محیط دانشگاه و خوابگاههای دانشجویی است.


مهندسین گوگل اجازه دارند در هنگام کار هرگاه دوست دارند کمی‌ چرت بزنند تا مغزشان فرصت بیشتری برای مرور و تفکر داشته باشد .


مهندسین گوگل ماهانه تقریبا ۱,۰۴۳ kg مرغ و جوجه، ۸۰۰ کیلو قهوه ، ۲۵۰ کیلو پاستا ( ماکارونی و غیره)، و ۶۰ کیلو حبوبات و گندم مصرف می‌کنند .


تفریحات و مسابقه های ورزشی والیبال و غیره که باعث شادابی و تحرک بیشتر خون به مغز می‌شود هم جزیی از سیاستهای هفتگی در گوگل است. یکی از این ورزشها wetLand walk (پیاده روی در جنگل و پارک) است.


مجتمع اصلی گوگل در Mountain View پنج کافه تریای اصلی دارد و قرار است که ۱۴ کافه دیگر هم ایجاد شوند. نهار در تمام آنها و صبحانه و شام در بعضی کافه ها مجانی سرو می‌شود. کافه های اصلی شامل Charlie Cafe (پیتزا، بیسترو، انواع پاستا و غذاهای ایتالیایی ، انواع دسر و غذاهای هندی پاکستانی و جنوب غربی دنیا ) ، No-Name Cafe (غذاهای تند، انواع سالاد و ساندویچ، غذاهای گوشتی و ۲۰ نوع غذای مخصوص گیاه خواران) ‌ ، No-Name Cafe (غذاهای آسیایی)، Charleston Cafe (غذاهای امریکایی معاصر)، و Cafe ۱۵۰ (غذاهایی با اسانس و ادویه جات ملیتهای مختلف که از مزرعه هایی در شعاع ۱۵۰ مایلی این کافه پرورش و تهیه می‌شوند) است.


نهار را بین ساعات ۱۱:۳۰ - ۲:۳۰ سرو می‌کنند که بیشترین طرفدار را دارد اما صبحانه و شام کمتر طرفدار دارد.(در خانه صرف می‌شود ( تغذیه در گوگل ، بویژه بهنگام استخدام مهندسین کامپیوتر، نقشی استراتژیک و اساسی دارد:


بهنگام استخدام ، یک پکیچ recruiting kit می‌دهند بنام " How to Care for Your Big, Wonderful High-Performance Brain ." (چگونه از مغز بزرگ و فعال تان مواظبت کنید).


در سر لیست این بروشور، توصیه های غذایی مهمی‌ شده از جمله استفاده اکید از غذاهایی که اسید آمینه زیاد دارند همچون ماهی آزاد ( mackerel ) و ماهی سالمون ( salmon ) و گردو و سبزیحاتی که برگهای سبز زیاد دارند و روغن گل آفتابگردان (منوی کافه تریاهای گوگل سرشار از این نوع مواد غذایی است).


توصیه های دیگری هم می‌کنند :


دوری از سرب و محیط هایی که سرب دارند (سرب بتدریج باعث از بین رفتن سلول های مغز می‌شود)، و ، تکان دادن انگشت های پا (اینکار به فعال شدن و تحریک مغز کمک می‌کند) اتفاقا به همین دلیل است که اکثر کارمندان گوگل بهنگام کار دمپایی به پا می‌کنند تا انگشتانشان را راحتتر تکان بدهند.


خب !!! حالا كه اينا رو فهميدين ديگه زياد بهش فكر نكنین واين شرايط رو با شرايط محيط كاري ایران با اون منوهاي متنوع ومجاني وانرژيك مقايسه نكنین چون باعث افسردگي حاد ميشه!!!



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


تاریخچه ویژوال بیسیک

نرم افزار مايكروسافت ويژوال بيسيك، ابزاري براي توسعه برنامه هاي تحت ويندوز است اين زبان حاصل توسعه و ارتقاي زبان بيسيك مي باشد .نسخه هاي متعددي مانند Gwbasic و سپس Qbasic و Turbo basic ارائه گرديد.


اولين نسخه ويژوال بيسيك در سال 1991 براي سيستم عامل هاي Dos و Windows 3 . 1 ارئه شد.نسخه 4 ويژوال بيسيك در سال 1995 به بازار آمد كه از برنامه هاي 32 بيتي پشتيباني مي كرد و نسخه 5 اين نرم افزار در سال 1996 كه تغيراتي نسبت به نسخه هاي قبلي داشت.نسخه 6 در سال 1998 با تغييرات و قابيليتهاي زيادتري ارئه شد و آخرين نسخه اين نرم افزار Visual Basic . Net مي باشد كه از تكنولوژي . Net استفاده مي كند و يك زبان كاملاٌ شيء گرا( ( Object Oriented است.




:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


شبكه هاي بي سيم Wireless Networking

وقتي از شبكه اطلاع رساني سخن به ميان مي آيد، اغلب كابل شبكه به عنوان وسيله انتقال داده در نظر گرفته مي شود. در حاليكه چندين سال است كه استفاده از شبكه سازي بي سيم در دنيا آغازگرديده است. تا همين اواخر يك LAN بي سيم با سرعت انتقال پايين و خدمات غيرقابل اعتماد و مترادف بود، اما هم اكنون تكنولوژي هاي LAN بي سيم خدمات قابل قبولي را با سرعتي كه حداقل براي كاربران معمولي شبكه كابلي پذيرفته شده مي باشد، فراهم مي كنند.




:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


امید کردستانی را بهتر بشناسیم

امید کردستانی چهل وسه ساله با ملیت ایرانی دارنده ی لیسانس مهندسی الکترونیک از دانشگاه سن خوزه استیت .


دارنده ی فوق لیسانس ام بی اِی از دانشگاه استنفورد .

امید کردستانی را بهتر بشناسیم



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


ده روش موثر براي بازاريابي ويروسي

بازاريابي ويروسي به مردم اين امكان را مي دهد تا از محصولات و سرويس هاي شما بصورت رايگان استفاده كنند. اين امكان در جهت چندبرابر كردن و سرعت بخشيدن به فروش شما در اينترنت بسيار موثر خواهد بود. ايده پنهان در بازاريابي ويروسي اين است كه شما تبليغ خود را به همراه جايزه اي در اختيار ديگران براي استفاده يا هديه آن به ديگران ، قرار مي دهيد.




:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


تكامل طراحي ديجيتال به كمك كامپيوتر

طراحي مدارات ديجيتال از 25 سال گذشته تا كنون بسيار متحول گشته است، مدارهاي ديجيتال ابتدايي كه به سختي‌ ميتوان نام سخت‌افزار را بر روي آنها گذاشت، با لامپ‌هاي خلا و تعداد اندكي ترانزيستور ساخته مي‌شدند.


با ظهور تكنولوژي مدار مجتمع، امكان پياده‌سازي مدارات ديجيتال بر روي يك تراشه فراهم گرديد. اولين نسل مدارات‌مجتع يا IC ها، SSI سر نام Small Scale Integration نام دارد كه در اين نسل تراشه‌ها با تعداد بسيار اندكي ترانزيستور و گيت‌هاي منطقي ساخته مي‌شدند، پس از آن حجم مجتمع سازي در نسل‌هاي MSI سر نام Medium ScaleIntegration و LSI سر نام Large Scale Integration به سرعت گسترش يافت و به طوري كه امكان مجتمع سازي هزاران گيت منطقي، در داخل يك تراشه براي طراحان سخت‌افزار فراهم آمده بود.




:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


10 نفر از جوان ترین میلیونر های اینترنتی

اینترنت محل خوبی برای بسیاری از افراد بااستعداد و کارآفرین است که با فعالیت بر روی پروژه های مفید و پرکاربرد چه بسا می تواند در حد کلان برای آنها سودآور هم باشد. البته در این راستا پیری یا جوانی چندان شرط نیست ولی گویا جوانان پیشتاز بوده اند. این لیست شامل 10 تن از کارآفرینانی هست که به مرور زمان و کسب موقعیت های چشمگیر و البته سودآوری کلان تبدیل به میلیونرهای جوان دنیا در اینترنت شده اند.
1. مارک الیوت ژاکربرگ (Mark Elliot Zuckerberg) سن : 23 ساله پروژه : موسس سایت اجتماعی فیس بوک ثروت : ۷۰۰ میلیون دلار
2. اندرو کریستوفر گاور (Andrew Christopher Gower) سن : 28 ساله پروژه : از بنیانگذاران بازیهای رایانه ای ( Computer Games ) ثروت : 650 میلیون دلار
3. چاد هارلی (Chad Hurley) سن : 30 ساله پروژه : موسس و مدیر اجرایی سایت یوتوب ( YouTube ) ثروت : 300 میلیون دلار
4. بلک راس (Blake Ross) و دیوید هیت (David Hyatt) سن : 22 ساله پروژه : ساخت مرورگر موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) ثروت : 120 میلیون دلار
5. اندرو مایکل (Andrew Michael) سن : 29 ساله پروژه : بنیانگذار میزبانهای سریع وب (Fast Hosts Founder) ثروت : 110 میلیون دلار
6. آنجلو سوتیرا (Angelo Sotira) سن : 26 ساله پروژه : موسس شرکت و سایت پربازدید دویان آرت (DeviantArt Co.founder) ثروت : 75 میلیون دلار
7. جان ویچی (John Vechey) سن : 28 ساله پروژه : موسس ابداع بازی های نوعی از رایانه ای ( PopCap Games Co-founder) ثروت : 60 میلیون دلار
8. الکساندر لوین (Alexander Levin) سن : 23 ساله پروژه : موسس میزبانی وب با امتیاز سریعتری رشد ( ImageShack Co.founder) ثروت : 56 میلیون دلار
9. جک نیکل (Jake Nickell) سن : 28 ساله پروژه : موسس فروشگاه پوشاک آنلاین در اینترنت (Threadless Co-founders) ثروت : 50 میلیون دلار
10. گرگ تسنگ (Greg Tseng) و یوهان چلیر اسمیت (Johann Schleier Smith) سن : 28 ساله پروژه : موسس سایت شبکه های اجتماعی ( Tagged Inc. Co-founded) ثروت : 45 میلیون دلار
ما مدیون تمام کسانی هستیم که بی ریا ارزشمندی را به ما هدیه می کنند واقعی بودن زمانی است که کسی تو را از صمیم قلب و به خاطر وجود خودت دوست داشته باشد. این معنا بسیار زیباست، زیرا ارزشش به اندازه زندگی است.
می‌دانید که معنای عزت نفس و حرمت به نفس تنها زمانی درون اشخاص روشن و دست یافتنی می‌شود که بتوانی در میان اطرافیان آن را بیابی. در واقع این حس را از هم نوعان خود، حال چه خانواده، دوست یا همکار باشد، فرق نمی‌کند، بیابی. در واقع این اطرافیان ما هستند که به ما با نگاهشان، با اهمیت دادن‌هایشان، با تایید‌ها و... ما را به داشتن احساسی لطیف در مورد خودمان سوق می‌دهند و ما نیز با کسانی که این احساس را درونمان بر می‌انگیزانند، نزدیکی بیشتری حس می‌کنیم. بسیاری از ما با یک نگاه محبت‌آمیز (واقعی و عمیق، نه مصنوعی) شاید راهمان عوض شود و به خودمان اجازه ندهیم که وجود مبارکمان را که مورد عشق و محبت قرار گرفته در معرض آلودگی قرار دهیم. شما هم تمرین کنید و به دیگران آن را هدیه دهید. بعد از مدتی می‌بینید که قبل از اینکه پیر و فرتوت شوید به قدری واقعی شدید که تمام خطوط روح و جسمتان را می‌توانید حتی لمس کنید.
شاید در ابتدا اشتباه کنید، اما مهم نیست؛ اهمیت در نگاه من و تو است و اینکه تو و من در مسیر حرکت می‌کنیم، ولو اینکه گاه تلو تلو بخوریم.خاصیت انسان ضعیف در همین حرکت تدریجی است.
پس پروردگارا تمام کسانی را که سعی می‌کنند به اطرافیانشان احساس بودن و ارزشمندی را به دور از بی‌اعتنایی و بی‌توجهی و نادیده گرفتن صادقانه بدهند، در جایگاه خود عزیز و گرانقدر بدار و مرا و کسانی را که مهر می‌بینند، بیاموز، تا هیچ گاه دستی را که به سویمان دراز شده تا یاریمان کند، رد نکنیم. خدایا...
من و ما مدیون تمام کسانی هستیم که برایمان ارزش قایل می‌شوند و بی‌ریا ارزشمندی را به ما هدیه می‌کنند..
. به ما بیاموز تا کار نیکشان را با بی‌توجهی و بی‌ا‌عتبار تصور کردن آن خار نگردانیم و قدر ناشناس نباشیم..



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چیست ؟


 

هوش مصنوعی، شاخه‌ایست از علم كامپیوتر كه ملزومات محاسباتی اعمالی همچون ادراك (Perception)، استدلال (reasoning) و یادگیری(learning) را بررسی كرده و سیستمی جهت انجام چنین اعمالی ارائه می‌دهد.


هوش مصنوعی ، دانش ساختن ماشین‌‌ ها یا برنامه‌های هوشمند است. همانگونه كه از تعریف فوق-كه توسط یكی از بنیانگذاران هوش مصنوعی ارائه شده است- برمی‌آید ، حداقل به دو سؤال باید پاسخ داد:


۱ـ هوشمندی چیست؟


۲ـ برنامه‌های هوشمند ، چه نوعی از برنامه‌ها هستند؟ تعریف دیگری كه از هوش مصنوعی می‌توان ارائه داد به قرار زیر است:


هوش مصنوعی ، شاخه‌ایست از علم كامپیوتر كه ملزومات محاسباتی اعمالی همچون ادراك (Perception) ، استدلال (reasoning) و یادگیری(learning) را بررسی كرده و سیستمی جهت انجام چنین اعمالی ارائه می‌دهد. و در نهایت تعریف سوم هوش مصنوعی از قرار زیر است:


هوش مصنوعی ، مطالعه روش‌هایی است برای تبدیل كامپیوتر به ماشینی كه بتواند اعمال انجام شده توسط انسان را انجام دهد. به این ترتیب می‌توان دید كه دو تعریف آخر كاملاً دو چیز را در تعریف نخست واضح كرده‌اند.




:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

مفاهیم اولیه شبکه

Intranet و Internet:

منظور از اينترانت همان شبکه جهانی اينترنت است که در محيط بسته (Lan) پياده سازی شده و با دنيای خارج از آن ارتباطی ندارد.


Protocol:

عبارتست از قراردادی که تعدادی کامپيوتر طبق آن با يکديگر ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات می پردازند.


TCP/IP:

يک پروتکل جامع در اينترنت بوده و تمام کامپيوترهايی که با اينترنت کار می کنند از آن تبعيت می کنند.




:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

صفحه کلیـد

صفحه کلیـد یکی از مهمترین ابزارهای ورود اطلاعات در کامپیوترها می باشد که ، بر روی بدنه اصلی آن تمامی حروف الفبا ، ارقام صفر تا ۹ و برخی کاراکترهای نشانه گذاری خاص نظیر علائم نقل قول ، کاما ، نقطه ،علامت تعجب و ... تعبیه شده است . بسته به نحوه قرارگیری این ارقام ، حروف و نشانه ها در کنار یکدیگر ، طرح بندیهای مختلفی ایجاد می شود که در زیر ۲ نوع رایج از آنها توضیح داده می شود:




:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


روان‌شناسى و آسيب‌شناسى اينترنت (2)


رواج استفاده از هرزه‌نگارى در اينترنت
 

پژوهش‌ها، از روزافزون شدن استفاده از پايگاه‌هاى اينترنتى ويژه سكس حكايت مى‌كنند. در سال 1998م. دكتر كوپر با معالجه صدها كاربر متصل به طور هم‌زمان، پى برد كه 15 درصد آنان، به يكى از پايگاه‌هاى سكسى متصل بودند. همچنين پژوهشى در سال 1999م. نشان داد كه 31 درصد از كاربران متصل به اينترنت در يك زمان، به پايگاه‌هايى اتصال داشتند كه به سكس اختصاص داشت. نيز پژوهشى كه زير نظر مؤسسه بازپرورى معتادان به سكس در لوس‌آنجلس انجام شده، نشان داد كه هر هفته 25 ميليون نفر امريكايى به پايگاه‌هاى اينترنتى ويژه سكس متصل مى‌شوند. و اينكه اساسا 6 درصد از بازديدكنندگان هر گونه پايگاه اينترنتى، در پى موضوع‌هاى مربوط به سكس هستند.


كوپر، شررز، بويز و گوردون در سال 1998م. امور جنسى در اينترنت را باارزيابى آن‌لاين 1/1 كاربر وب بررسى كردند و گدين فيلد در سال 1999م.، نزديكبه 18000 كاربر وب را به منظور بررسى سوء استفاده‌هاى اينترنتى مطالعه كرد. پژوهش‌ها نشان داد كه شبكه اينترنت، محيطى براى توسعه و اجراى گونه‌هاى مختلف رفتار جنسى است.


يافته‌ها نشان مى‌دهد اتصال به پايگاه‌هاى اينترنتى ويژه سكس، افزون بر كاربران خانگى، از معضلات جدّى در محيط‌هاى كارى نيز هست.


بر اساس پژوهش‌هايى در مورد 500 شركت تجارى روشن شد كه كارمندان مرد، 62 درصد از زمان كارى خود در پشت رايانه را، در ديدن پايگاه‌هاى ويژه سكس سپرى مى‌كنند.


پى‌آمدهاى هرزه‌نگارى اينترنتى مى‌تواند بسيار خطرناك باشد. بسيارى افراد به خاطر استفاده از پايگاه‌هاى سكس اينترنتى، كار، فرصت شغلى و زندگى زناشويى خود را به مخاطره انداخته‌اند. اشنايدر در پژوهشى بر روى 91 زن كه شوهرانشان به اين عمل دچار شده‌اند، پى برد همه آنها احساس مى‌كنند كه به آنان خيانت شده و ايشان آسيب ديده‌اند. 68 درصد آنان اعلام كردند كه شوهرانشان به خاطر تماشاى سكس اينترنتى، به ايشان بى‌علاقه شده‌اند. 2/32 درصد از آنها نيز، علت جداشدن از همسرانشان را اينترنت مى‌دانستند.


به باور برخى، اينترنت اين توان را دارد تا به گونه‌اى بنيادين، اعمال، آداب و فرهنگ جنسى افراد را تغيير دهد و تعريف از رفتار جنسى را دگرگون سازد.


برخى از مؤلفان بر آنند كه بسيارى افراد به دليل تماشاى سكس‌هاى اينترنتى، به مشكلات جنسى آلوده شده‌اند كه در صورت نبود اينترنت اين اتفاق نمى‌افتاد. برخى پژوهش‌ها، از استفاده روزافزون از پايگاه‌هاى اينترنتى ويژه سكس و پى‌آمدهاى فردى و اجتماعى ناشى از آن خبر مى‌دهند. در حال حاضر، پايگاه‌هاى اينترنتى ويژه سكس، صنعتى است كه به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است و عامل آن، تا حدودى شرايط آزاد و بى‌قيد و شرط در اينترنت است.


نظر به همين شرايط آزاد و بى‌قيد و شرط در اينترنت، به تازگى شاهد شكل‌گيرى نوعى رابطه‌هاى عاشقانه و جنسى از طريق اينترنت هستيم كه در اصطلاح از آن به "سكس مجازي " ياد مى‌شود. سكس مجازى، موضوع جديدى است كه افراد مى‌توانند همديگر را در فضاى اينترنت ببينند و بدون تماس جسمانى، رابطه عاشقانه و سكسى را تجربه كنند. بى‌شك شكل‌گيرى چنين شرايطى در فضاى مجازى اينترنت مى‌تواند نقطه آغازى براى انقلاب ديگرى در عرصه اخلاق جنسى باشد. بر اساس برخى پژوهش‌ها،سكس مجازى مى‌تواند به كابوسى تبديل شود و افراد را وا دارد تا خانه و كاشانه خود را در جست‌وجوى فرد دل‌باخته‌اش رها كند. با وجود چنين شواهدى است كه مى‌تواناينترنت را عامل ترويج انحراف‌هاى اخلاقى در جامعه به‌ويژه براى نسل جوان دانست.



 



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

روان‌شناسى و آسيب‌شناسى اينترنت (1)


چكيده
 

از اوايل دهه 90 ميلادى، پژوهش‌ها و بررسى‌هاى بسيارى در زمينه روان‌شناسى اينترنت و تأثير آن بر سلامت و رفتار انسان انجام پذيرفته است. امروزه موضوع اينترنت ، مسئله مهمى براى بيشتر كشورها ، به ويژه كشورهاى در حال توسعه و از جمله كشورهاى اسلامى است. آگاهى از پى‌آمدهاى اينترنت و در كنار آن، در نظر گرفتن راهبردهاى مناسب براى استفاده درست و پيش‌گيرى يا كاهش پى‌آمدهاى احتمالى منفى آن، اهميت اساسى دارد.


در اين مقاله، پس از بيان تاريخچه اينترنت ، جنبه‌هاى روان‌شناختى و پى‌آمدهاى مثبت و منفى آن بر سلامت و رفتار انسان بررسى شده است. دست‌آوردهاى اين مقاله كه بيانگر بخشى از پژوهش‌هاى تجربى در اين زمينه است ، نشان مى‌دهد افزون بر دست‌آوردهاى مثبت و انكارناپذير اينترنت ، پى‌آمدهاى نامطلوبى نيز هم در جنبه‌هاى فردى و هم در جنبه‌هاى اجتماعى به همراه دارد.


كليد واژه‌ها: روان‌شناسى اينترنت، آسيب‌شناسى اينترنت ، اينترنت و اخلاق، اعتياد به اينترنت ، هرزه‌نگارى اينترنتى ، ارتباط اينترنتى ، محورهاى روان‌شناسى اينترنت.




:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


یك خبر شوكه كننده از جدیدترین CPU اینتل


(پردازنده 80 هسته ای هم آمد)
 

تا به حال عادت داشته ایم که پردازنده های مورد استفاده مان همیشه یک هسته ای باشند . این بدان معناست که این پردازنده ها تنها دارای یک موتور بودند و کل تلاش سازندگان آنها هم متوجه افزایش کارآیی و توانایی همین یک هسته بود.


یکی دو سال پیش دو غول سازنده پردازنده های رایانه ای – اینتل و AMD - از دستیابی به فناوری ساخت پردازنده های دو هسته ای خبر دادند این بدان معناست که دو موتور بر روی یک پردازنده کوچک نصب می شود تا کارآیی آن به نحو چشمگیری افزایش یابد .





:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی فیضی


اينترنت بي‌سيم خطر دارد؟


اين روزها خيلي‌ها نگران تاثير امواج بي‌سيم بر سلامت‌شان هستند اما آيا اين ترس، واقعي است؟ بعد از تلفن‌هاي همراه، اين‌بار نوبت اينترنت وايرلس يا بي‌سيم است كه توجه كارشناسان را به خود جلب كند.
طبق گزارشي كه اخيرا وزارت بهداشت كانادا منتشر كرده، تكنولوژي وايرلس (بي‌سيم) كه به كاربران اجازه مي‌دهد بدون كابل تلفن به اينترنت متصل شوند، هيچ تاثير مضري بر ‌سلامت ندارد. همه وسايل الكترونيكي از جمله وايرلس‌ها ميدان مغناطيسي دارند و تمام انواع ميدان مغناطيسي كه شامل فركانس‌هاي بالا و پايين مي‌شوند، قابل اندازه‌گيري هستند. هر فركانس يك طول موج و حدي از انرژي كوانتومي را دارد.
امواج الكترومغناطيس از نظر علمي 3 مكانيسم دارند كه مي‌توانند بر سلامت ما تاثير بگذارند؛ جريانات الكتريكي در بدن، جريانات گرمايي و اشعه‌هاي رسانا كه البته وايرلس يا تكنولوژي بي‌سيم غيررسانا است. ميزان تاثير اين مكانيسم‌ها به ميزان دفعات قرارگرفتن در معرض امواج و شدت انرژي بستگي دارد. تكنولوژي بي‌سيم هيچ يك از اين 3 مكانيسم نامبرده را در بدن ايجاد نمي‌كند.

از سوي ديگر، انرژي آن به قدري نيست كه بتواند آسيب ژنتيكي داشته باشد و سبب سرطان شود. تحقيقات گسترده نيز نشان داده که علايمي مانند سردرد، سرگيجه و افزايش ضربان قلب كه اصطلاحا علايم حساسيت به ميدان الكترومغناطيسي ناميده مي‌شوند، در كاربران اين تكنولوژي ديده نشده است. تكنولوژي بي‌سيم، ميدان مغناطيسي‌اي برابر با مايكروويو دارد و قرار دادن كودك براي طولاني‌مدت در اتاقي كه مدام اين ابزار در آن وجود دارد، مي‌تواند سبب بروز حساسيت به امواج در او شود. در حالي كه هنوز هيچ تحقيق علمي، مضر بودن يا بي‌ضرر بودن اين تكنولوژي را به اثبات نرسانده، برخي از كارشناسان معتقدند بايد تمام وسايل بي‌سيم از جمله تلفن بي‌سيم و اينترنت بي‌سيم را از خانه بيرون برد يا حداقل هنگامي كه از آن استفاده نمي‌كنيد، بايد آنها را از برق بكشيد.
منبع:www.salamat.com



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1390 | نظرات ()