عينک هاي سه بعدي NVIDIA
نوشته شده توسط : مهدی فیضی

NVIDIA 3D vision discover
در ساخت اين نوع عينک از فناوري Anaglyph استفاده شده است. يعني عينک داراي شيشه هايي به رنگ آبي، سبز و قرمز مي باشد. مدل 3D vision discover در واقع طرح سفارشي شرکت NVIDIA از عينک هاي Anaglyph مي باشد. در نظر اول شايد اين مدل فرق چنداني با مدل هاي کاغذي نداشته باشد، اما در ساخت آن از فيلترهايي با اندازه اي کمي بزرگ تر استفاده شده است که لنزهايي اصلاح شده جهت به حداکثر رساندن کيفيت تصوير سه بعد، دارد. فيلترهاي اين عينک کاليبره شده هستند تا بتوانند بر روي هر سيستم خانگي که از کارت گرافيک Geforce استفاده مي کند، قابل نمايش باشند. در ساخت اين عينک سعي شده است که رنگ ها تا حد ممکن طبيعي باشند و سايه هاي تصوير از بين بروند تا تصوير داراي کيفيت سه بعدي بسيار بالايي باشد.
اين عينک همچنين داراي يک دفترچه راهنماي کمکي مي باشد که در آن توضيح داده شده است چه زماني، در چه مکاني و چگونه مي توانيد از 3D vision discover استفاده کنيد تا نيازي به هزينه هاي سخت افزاري بيشتر نداشته باشيد. در اين صورت تمام چيزي که نياز داريد يک کارت گرافيک 8 Geforce يا سري بالاتر، يک دستگاه مخصوص پخش تصاوير سه بعدي و قاعدتاً يک عينک 3D vision discover مي باشد.
اين در مقايسه با عينک هاي shutter که نياز به صفحه نمايش مخصوص و دستگاه پخش کننده مخصوص تصوير سه بعدي دارند هزينه کمتري دارد. در آخر فقط بايد اشاره کرد که عينک هاي Anaglyph تصاويري ارائه مي دهند که در مقايسه با انواع ديگر کيفيت رنگ پايين تري دارند.
NVIDIA 3D vision
3D vision نوعي عينک shutter و محصولي مستقل از شرکت NVIDIA است. شرکت، در ساخت اين عينک با استفاده از تجربيات قبلي، بدون کمک گرفتن از هيچ گونه شريک مالي، اقدام به ساخت محصولي کرد که داراي کيفيت نور بالاتر و پشتيباني بهتر از دستگاه هاي پخش کننده مي باشد. در ساخت اين محصول فناوري شيشه هاي بي سيم و نرم افزارهاي پيشرفته ادغام شده اند. اين عينک مي تواند بازي هاي استاندارد را به حالت سه بعدي در آورد.
همچنين مي تواند عکس ها و فيلم ها را تحت پوشش قرار داده و به صورت سه بعدي نمايش دهد. اين عينک ها مي توانند براي هر چشم دو تصوير با وضوح بالا بفرستند که علاوه بر وضوح بالا زاويه ديد گسترده اي نيز دارند. اين عينک ها براي کار با تلويزيون هاي DLP1080p HD، مانيتورهاي 120HZ LCD و پروژکتورهاي Depth Q HD 3D طراحي شده اند. يکي از مزيت هاي اين عينک اين است که تنها با يک بار شارژ تا 40 ساعت، قابل استفاده مي باشد. در طراحي اين عينک از کارت گرافيک Geforce استفاده شده است. در جدول زير اين دو مدل در نگاهي اجمالي مقايسه شده اند. اين جدول مي تواند به درک بهتر تفاوت هاي اين دو مدل کمک کند.
منبع:نشريه دنياي کامپيوتر و اطلاعات، ش 90

 




:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: